Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:jpjanhun
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Kuka soittaa musikaalisimmin?
Aika:21.04.2014 19:36   (muokattu 21.04.2014 20:07)
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin jokainen tässä ketjussa mainittu ukko ja akka on ilmeisen musikaalinen. Kumma juttu että suomalaisia soittajia niin harvoin mainitaan oikein missään soittajia listaavissa topikeissa. Sanotaan nyt vaikka Timo Kämäräinen kestää verailun kehen tahansa ja jos se olisi amerikkalainen, niin varmaan joka toisessa topikissa sen suunnattomia taitoja ylistettäisiin. Saattaisnpa luonnehtia häntä myös musikaaliseksi sikäli kun itse olen kukaan ketään miksikään luonnehtimaan.
 
-kaippa tuo maailmanmaineeseen kohoaminen tarvitsisi usein jonkun seuraavavankaltaisen jutun: "hotel california", "albatross", "brothers in arms", "parisienne walkways" tms. joka vetoaisi tavallisiin ihmisiin. sen jälkeen olisi tunnettu jos osaisi soittaa jollakin kohtuutasolla. suurin osa ihmisistähän ei kuitenkaan ymmärrä kitaransoitosta mitään ja kerran pyöräytetty kitarapainotteinen hitti takaa hyvän kitaristin maineen loppuiäksi.
 
-ja onhan tuo toki arvotuskysymys.. kumpi on parempi kitaristi santana vs govan.. teknisesti govan mutta sitten on mm. noi "europa" ja "samba pati" jotka on joidenkin (mm. mun) mielestä sellaisia pommeja ettei govan tai muut vastaavat ole ikinä tehneet vastaavaa. joku sitten näkee tämän sävellyksenä joka on erillään kitaransoitosta jne. miten kukakin tämän tulkitsee.
 
Kaikki on tehty jo. Sekä omaperäisyydessä että tekniikassa. Kyse on vaan siitä että paljonko kuulijalla on tietämättömyyttä taikka aiemman kuulemansa unohtamista. Jos joku luulee soittavansa jotain omaperäistä, niin todellisuudessa sekin soittaminen on vain matkimista. Tärkeintä on että millaisia sävellyksiä joku pystyy tekemään, mutta silläkin saralla on kaikki jo tehty.
 
-nojoo, kaippa se vähän näinkin on jos nyt tätä asiaa tarpeeksi ymmärrän.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=197124