Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:WanhaWetäjä
Alue:Tanssimusiikki
Aihe:LainaMikrofooni
Aika:06.04.2014 14:50
Jamz: Itse olen tarkka omasta mikrofonista, ettei siihen koske muut. Mulla on aina toinen mikki, jota tarvittaessa voin lainata esim. häissä puhujille.
 
Oma mikki, AINA, myös laivakeikoilla. En tiedä käytäntöä eli miten AV-miehet putsailevat noita joten paree vetää omalla mikillä.
 
Kuten yllä, jos on hääveto tai muu priva niin yksi mikki/mikkikanava on varattu/tsekattu kuulutuksille ja ohjelmille, perus 58 riittää tähän mainiosti, solisti saa toki lainata langatontaan jos haluaa.
 
Bakteeritartunnat koskee periaatteessa mitä vaan lainavehkeitä, en muista oliko tällä palstalla vai mistä luin/keneltä kuulin että joku kiipparisti oli saanut pahan sormitulehduksen soitettuaan lainapianolla, olisko ollut jossain laivavedolla. Tositarina, ei mikään aprillipila tai legenda.
Jotkut kiipparisti eivät putsaa työvälineitään ikinä ja niissä voi olla ihan mitä vaan, ties missä ne sormet on käyneet juurikin laivakeikkojen pitkillä pausseilla ja onko käsiä muistettu aina edes pestä ;-)
 
En ole bakteerikammoinen mutta kun koskee sellasiin vuosien saatossa ja satojen keikkojen patinoimiin tahmaisiin koskettimiin niin soittohalut lähtee saman tien, kuin myös ne varsinaset bakteeripesät eli lainamikkien vihreänkeltaiset mikkisihdit on tullut koettua huulikosketuksella, se suolainen maku, röökin ja ties minkä haju ja vasta siinä vaiheessa sihtiin katsominen kera "hyi SSSSSTANA!!!"tyyppisen kavahtamisen on opettanut kantapään kautta että oma mikki kannattaa pitää AINA mukana, sihti tulee myös putsattua sillon tällön.
 
EDIT Lehtosen Nalle-vainaa puhui trumBetistaan aina nimellä hajulukko...käsittääskeni torvia voisi myös periaatteessa "lainata" jos on oma suukappale mukana ja se sopii laintorveen mutta kyllä nuo pelit ovat niin henk.koht. vehkeitä, soittotuntuma, soundi etc että oma on aina oma, sama koskee oikeastaan kaikkia lainasoittimia, kitaroita, bassoja, synia...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=222529