Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:glamguitarist
Alue:Rummut: soittaminen
Aihe:Kitarasta rumpuihin?
Aika:01.04.2014 11:16
Olen soittanut kitaraa ikuisuuden, rytmin kanssa olen tehnyt todella paljon töitä, ei mene luonnostaan oikein mikään. Alkasin osaksi sen vuoksi harjoittelemaan rytmiä, eli rumpujensoittoa. Kohenee kitaran ja bassonsoiton taso itsestään, vaikkei niitä edes juurikaan harjoittele. Ja rummuissakin saa aikaiseksi hienoja juttuja ja kuulee musiikissa asioita, joita ennemmin ei kuullut tai ainakaan osannut eritellä. Tuntuu, että eri instrumentit enemmänkin tukee toisiaan, tulee harjoitetteluun monipuolisuutta ja laajempaa näkemystä. Aika harva harrastelija soittaja osaa ajatella sovitusellisesti ja miettiä esim kuinka bändissä rummut, basso ja kitara rakentaa yhteistyössä jonkin kokonaisuuden. Tuo hahmotus kasvaa väkisinkin kun harjoittelee esim noita kaikkia soittimia. Innokas harrastelija siis olen itse. Jossain bändien levyntekohaastatteluissa on ilmennyt että jotkut maailmankuulut tuottajat soittavat kaikkia bändisoittimia. ... Eli vastaus alkuperäisen kysymykseen, aikaisempi kokemus varmaankin aina helpottaa uuden soittimen opiskelua. Matkat oli esim kitarasta bassoon on lyhyempi kuin kitarasta rumpuihin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=219807