Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:rintapek
Alue:Livetoiminta
Aihe:X-Files: Mikistä ylimääräistä virtaa päivään
Aika:31.03.2014 18:44
Staattiselle sähkölle ääni täältäkin. Ihan sillä perusteella, et käytössä on ollu muitakin mikkejä, joiden käyttäjät (eri vaatteissa ja jalkineissa) eivät ole ongelmsta kärsineet.

Silti kandee käyttää hetki sen ettimiseen, et onko joku laite kumminkin rikki.

Sähkövedoissasi en näe tällä lukemalla mitään vikaa. Oleellistahan on se, et maatettua ja maatonta sähköä ei käytetä yhtä aikaa. Ts. jos lavalla on maattomat rasiat, niin niit voi käyttää jos ei tu hurinoita, mut niiden sekaan ei tuoda maatettua sähköä muualta ja jos tuodaan, niin maattomat rasiat teipataan siks aikaa umpeen.

Vikavirtasuojia saa kympillä kappale. Semmoiset kun laittaa jakopisteeseen syöttöletkujen päähän, niin voipi olla turvallisin mielin. Takavuosina jotkut vehkeet, eli ainaskin tietokoneet tuppas olemaan semmoisia, et vuotovirtaa oli ja niit kun oli letkun päässä tarpeeksi, niin vikasuoja laukesi, vaik missään ei ollu varsinaista vikaa. Mut kun vikasuojat on nykyään pakolliset, niin sähköremonttien myötä niit alkaa olla, joten vehkeet jotka vikasuojan laukaisee alkavat olla käyttökelvottomia joka tapauksessa. Muutama tommoinen kalupakkiin ja vetää sähköt noiden läpi, niin saa ittelleen pienellä investoinnilla paremman olon.

http://www.clasohlson.com/fi/Vikavirtasuojakytkin/32-3492

Milloin vikasuoja sit laukeaa, niin syy on selvitettävä. Syy on joko viallinen laite tai sit paikan sähköt on päin persettä.

Tohon staattiseen sähköön taas...

Mä en ole vuosiin käyttäny mitään muita jalkineita, kuin Sievin Jalkineen ESD- kenkiä. Ensinnäkin ovat tainneet käyttää mun jalkaani muottina, koska ekaa kertaa kun vedin jalkaani, niin totesin, et nää on mun. Toiseksi toi EDS- suojaus tekee sen, et staattinen sähkö on mun maailmastani kadonnut. Noi on hirveen harvoin tarjouksessa, joten niist joutuu pulittamaan täyden hinnan, mut silti jalkinebudjettini on murto- osa entisestä. Ovat sevverran laatutyötä, et ei tartte kovin usein popokaupassa käydä. Tää ei o maksettu mainos. Kotimaista laatutyötä saa ja tulee kehua milloin aihetta on.
Copyright ©1999-2019, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=222436