Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Suomimies112
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Häiriöäänien vähentäminen + kaiken muun parantaminen??
Aika:28.03.2014 15:01
Mä en edelleenkään usko että ellei se kortti ole oikeasti rikki niin vaihtaminen ei välttämättä muuta muuta mitään. Mun käsitykseni on että toi Steinbergin rauta on ihan OK tasoa hintaluokassaan.

Tämä etädiagnosointi on jokseenkin vaikeaa kun et suoraan vastaa meidän kysymyksiin. Ei olisi mitenkään tavatonta että USB-portti, -väylä tai toinen laite tuottaa häiriötä, hiirelle tai printterille kun ei moinen yleensä tuota vaivaa. Tämän takia olisi parasta testata sillä ulkoisella virtalähteellä poistuuko särinä. Jo ehdotettu maalenkki on myös mahdollinen ongelma. Tuleeko kaikkiin laitteisiin sähkö samasta jatkojohdosta? Onko pistorasia ja jatkojohto ylipäänsä maadoitettu? Muuttuuko tilanne jos sähkönsaantia muuttaa? Irroita subbarit pääkaiuttimista, muuttuiko särinä? jne.

 
Mielestäni minä vastailin aiemmin juuri tähän, koneessa on ollut pelkkä audio interface kiinnitettynä, ilman näyttöä ja muita USB-laitteita, kaiuttimista kuuluu häiriötä silti. Laitteet on käytetty eri pistokkeissa, eivätkä ne tälläkään hetkellä ole samassa pisorasiassa (kone erikseen, kajarit erikseen jne.). En voi kokeilla äänikorttia ulkoisella virtalähteellä koska se tarvitsee edelleen ajurin toimiakseen (=käynnistyäkseen). Särinä kuuluu vain pääkaiuttimista, luultavasti jo senkin takia että se on niin korkeataajuista. SÄrinät ja surinat lähti kyllä mikrofonista ja kitarasta kun kävin balansoidun XLR-XLR- ja XLR-6.3mm-johdon. Pitää kokeilla samaa noihin kaiuttimiin ja palautella takaisin jos ei korjaa ongelmaa.
 
PS. meinasin niillä muilla ongelmilla tuon kortin kanssa ihan muuta aiheeseen liittymätöntä, mm. itsekseen uudelleenkäynnistelyä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=222371