Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Kailis
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Harrastebändit; mikä motivoi harrastamaan?
Aika:18.03.2014 14:06   (muokattu 19.03.2014 13:15)
Täähän napsahti meikäläisen profiiliin! Mä olen 50-vuotias entinen ammattimuusikko, siis siinä mielessä että tienasin elantoni soittamalla bändeissä. Joskus 90-luvun alkupuolella piti sitten keksiä muita hommia henkensä pitimiksi, ja soittokin jäi hieman vähemmälle joksikin aikaa. Huomasin soittamattomuuden aiheuttavan epämiellyttävää oireilua. Soittaminen on mulle myös terapiaa. Nyt on ollut sama perusryhmä (kitaristi/basisti/laulaja, kitaristi ja mie rummuissa) kasassa yli 15 vuotta, biisejä viitisenkymmentä ja meininki musiikillisesti just sitä mitä haluan. Basisteja viuhui sisään ja ulos siihen tahtiin että nyt laulaja hoitaa sen tontin. Demottelemme koko ajan ja olemme mielestäni kehittyneet tälläkin alalla. Tehtyjä keikkoja yhden käden sormilla laskettavissa, ollaan kaikki onnettomia keikkamyynnin suhteen. Treenaan rumpujen soittoa paljon myös yksin jota en aktiiviaikoina juurikaan tehnyt. Meillä perheellisinä ja Kansallisteatterissa työskentelevina (koko bändi!) ainoa treenipäivä on sunnuntai. Noi tyypit on myös mun parhaita kavereita, joilla on loistava ja terävä huumorintaju sekä aika samanlainen maailmankuva kuin mulla. Persoonallisia muusikoita joilla on tyylitajua. Kaiken kaikkiaan, musiikki ja soittaminen on helvetin tärkeä keino ilmaista itseään ihmisenä ja hieno tapa olla yhdessä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=222230