Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Äänikortti, jossa automaattinen level
Aika:11.03.2014 14:27   (muokattu 11.03.2014 14:27)
Jaha, tässäpä tulikin sitten vastauksia hetimiten kiitoksia vain kaikille kommenteistanne. Minulla ei ole kokemusta tuosta autoleveltoiminnosta, mutta kun kuulin että esimerkiksi Rolandin audioquadcapturessa sellainen on niin tuntui ajatuksen tasolla nerokkaalta idealta. Siis joo soundtsekkejähän minä olen tehnytkin, mutta olen ehkä yrittänyt saada niitä tasoja niin ylös kuin klippaamatta on saanut ja kun se keikkuu siinä huulilla, niin tuntui ettei yhdellä soundtsekillä edes selvinnyt. Tuo, että antaisi äänitettäessä niiden tasojen jäädä reilummin alas ei ollut tullut mieleeni kun olin jotenkin kuvitellut että pitää yrittää saada jotenkin "täyteen" se kaista. Mutta olen ihan noviisi näissä äänitysjutuissa, että olkaa kärsivällisiä ei nämä asiat ole vielä niin selviä minulle.

Se ART:n surina tulee esille ainoastaan dynaamisella mikillä ja luulen sen liittyvän siihen kun gainia laittaa reilummin. Voi olla ettei ole vika vaan ominaisuus ja toisaalta voi olla, että nämä minun kytkennät himassa aiheuttaa häiriöitä siis esimerkiksi äänittävän mikrofonin lähellä oli ainakin kolme hakkurivirtalähdettä käytössä, jotka ainakin kitarahommissa voi yllättävän usein olla häiriösurinoiden sylttytehdas. konkkamikeillä ei mitään surinoita tule isoillakaan gaineilla.

Mulla tuo äänikortin uusiminen on ollut projektina jo varmaan vuoden päivät ja se Rolandin kortti vaikutti ihanalta, mutta kahtottaan nyt. Hyvä tietää ettei "autosense" ole välttämättä hyvä juttu äänittäessä.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=222137