Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:OPJ1974
Alue:Livetoiminta
Aihe:Mikrofonit livekäytössä
Aika:11.03.2014 11:06
Oksu: Mie oon tykästynyt kyllä tuohon Audix-hommaan. Meillä toimii loistavasti esim. kitaroissa i-5 ja kannuis Micro-d. Lauluissa tuppaa olemaan vakiona jo om-3 ja om-5. Toimii.
 
Ohessa minun kokemuksiani.
 
RUMMUT
 
Overheads:
 
Olen rumpalina kokeillut overheadina sekä Röde NT5-paria että Octavan MK-012:sta. Octava vie voiton, tosi tasapainoinen ja hyvä toisto. Rödessä on omaan korvaan kyllä se riipivä yläpää ihan kamala.
 
Basari:
 
Shure B52A: En tykännyt yhtään. Taas se Shurea vaivaava, jotenkin metallinen ja suht ohut perussaundi.
Audix D6: Oikein hyvä, reagoi hyvin eri säätöihin. Perussäädöillä paljon tukevampisaundinen kuin Shure. Toistaa alapäätä siis paremmin.
 
Virpeli:
Audix i5. Toimii hyvin. Myös Shure SM57 toimii oikein mainiosti.
 
Tomit:
Beyerdynamic Opus87. Livekäyttöön, ei studio. Audixin D-sarjalaiset ehdottomasti parempisaundiset. Näitä ulee käytettyä toedella harvoin, koska yleensä Bonham-mikitys riittää.
 
LAULU
 
Shure WH20 (Headset): tuli hankittua taustalauluja varten, helpompi kuin ständimikki rumpujen takana. Mutta: soundi ihan kamala, ja aivan kammottava pitää päässä, varsinkin luurien kanssa.
 
Audix OM-3: Kiva rumpalille taustalauluissa, kun ottaa vain aika läheltä saundin. Mutta kyllä olen eri mieltä edellisen kanssa: Huuli koko ajan kiinni ritilässä saundi on ok, mutta jo kaksi senttiä kauempaa laulu kuulostaa sitten jo ihan paskalta.
 
Shure SM58: Perussettiä. Ei tosin mun makuun, koska mun äänelle ihan liian metallinen/honottava perussaundi. Mutta yleensä miksaaja kuin miksaaja tuon nokan eteen työntää keikkatilanteessa, joten luultavasti toimii ihan ok.
 
Seinnheiser e935: Tämä vie voiton Shuresta 6-0. Ottaa hyvin ja laajalla viuhkalla äänen, tasapainoinen ja luonnollinen laulusoundi suoralla EQ:lla, myös läheltä ja kauempaa laulettaessa. Mun käyttömikki tällä hetkellä.
 
Octava MK-105: Tätä käytän ns. studio- ja demolaulumikkinä. Hintaluokassaan ( < 300 euroa) ihan upea peli!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=149936