Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Locrian
Alue:Livetoiminta
Aihe:Midaksen tiskit järjestykseen
Aika:06.03.2014 21:17
Joo kuten monet on tässä jo vähän niinkuin rivien välistä sanonu- Miks iso ja Wanha analogi? Ainoo syy minkä mä keksin on saundi ja se ei ihan niin paljon paina mainitsemissasi firmakisa tyyppisissä kekkereissä. Festareilla ehkä joo, mutta siinä vaiheessa kun se vanha analogi härdelli oikeesti saundaa "paremmalta" kuin 30 000 euron digipulsa puhutaan osastosta Heritaget ja XL-sarja. Ja kuten sanottu, jos haluat tosiaan vaikkapa sen XL4:sen ostaa perusteella "saundi", niin sitten sen outboardin pitää olla samalla viivalla. Eli kompurat pitäis olla _vähintään_ DBX-160:ia tai vastaavia, gatet jotain drawmerin parempaa mallia tai vastaavia ja kaiut ja efektit Lexiconia. Puhumattakaan niistä mustista komooteista jotka sitä ihanuutta sitten toistaa.
 
Eli miksi kymppitonnin analogipulpetti?
 
P.S.: Mä oon ite miettinyt, että pitäis ostaa käytetty XL4:nen tai vastaava ja asiaankuuluvat räkit ja pitää settiä hyvänä ja piilossa. Sitten joskus 20 vuoden päästä johonki spesiaalimpaan vintage tribuuttiin raahaa se koko komeus mestoille. Ihan vaan koska...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=222072