Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:xerxes
Alue:Rummut: sähkörummut
Aihe:Rolandin vanhemmat moduulit ja pädit
Aika:18.02.2014 14:59
jabajee: Harmi, jos jaarittelussasi oli tarkempaakin analyysiä ja vastauksia kysymyksiini.
Olisi näet ollut mielenkiintoista lukea, koska olen ihan noob sähkörumpu-osatolla. Akustisista löytyy pitkää kokemusta.
Pädit tosiaan taitaa jollain tasolla toimia, mutta nuo uudemmat haitsut on jollain tavalla rajoitettuja. Vastaako ne siis vanhoihin laitettuna tavallista pädiä?

Etsi googlella noita rollen manuaaleja. Sieltä löytyy missä vanhemmissa se toimii. Esmes vh-11:n pitäisi toimia tuossa mun kasissa. Symbaaleissa on varmaan eniten noita juttuja, jotkavoi hannata vastaan.

Noin yleisesti ottaen porukat on niin kiinni noissa valmiissa seteissä, että joskus tekee mieli huutaa. Jos on joku vapaa paikka padille ja siinä lukee vaikka crash, niin on yhtäsen sama, minkälaisen padin siihen laittaa. Kunhan vaan se toimii. Se voi olla vaikka bassaripadi. Siihen voi siellä moduulissa sitten laittaa vaikka minkä soundin. Itselläni oli jossain vaiheessa semmoinen viritys, kun tuossa kasissa on bassarin sisäänmeno stereo, että mulla oli siinä semmoinen y-piuha. Siis toisessa päässä stereo-uros ja toisessa kaksi mono-naarasta. Toisessa naaraassa oli kd-8 tuplapedaalilla ja toisessa sitten kd-7(se alaspäin lyövä). Saatoin sitten soittaa vaikka jaloilla bassarin ja virvelin ja käsillä jotain muuta kivaa. Lisäksi mulla oli tomeja 5. Pari rolandin kumipadia ja casion kalvollisia 3. Mielikuvitusta saa siis käyttää.

MIetit vaan sen mitä tietä itse haluat edetä. Valmis setti on helpoin. Tuolla torilla taisi olla just yksi td-8 -setti. Sitten voi alkaa keräilemään osia sieltä täältä. Silloin selvitellä noita hommia ja kulkea silmät avoinna. Ja tarttua tilaisuuteen. Aivonahan voi muuten käyttää vaikka jotain sdp-s:n tyylistä multipadia. Siihen kiinni pedaalit ja vaikka virveli ja sulla on siinä sitten setti. Tämä täältä tällä kertaa.
Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=56&t=221798