Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:freakingenius
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Musiikkiopisto ja tutkinnon suorittaminen
Aika:15.01.2014 00:11   (muokattu 15.01.2014 00:13)
Lena.: Olen kohta 18-vuotias ja soittanut kohta 3 vuotta viulua. En ennen soittoharrastuksen aloittamista kuvitellut, että musiikki voi olla niin mahtavaa! Olen käynyt 2,5 vuotta kansalaisopiston viulutunneilla ja nyt tämän kevään käyn niiden lisäksi avoimen musiikkiopiston tunneilla ja keväällä aion hakea musiikkiopistolle. Suoritan samalla lukiossa musiikin diplomia ja harjoituksia on ikään kuin "huvin vuoksi" viikoittain vielä lukion musiikinopettajan kanssa. Kotona harjoittelen 1-4 tuntia päivittäin. Pointtini on kuitenkin, jos nyt pääsisin musiikkiopistolle ja alkaisin suorittaa tutkintoa (asun Savonlinnassa, ikärajoitetta ei minun ennakkotutkiskelun mukaan ole) ja muuttaisin kesken tutkinnon toiselle paikkakunnalle, jossa ikäraja on esim. 18 vuotta, voiko tutkintoa suorittaa loppuun siellä?
 
Toivottavasti joku osaisi kertoa:)

 
En kyllä tiedä missä musaopistossa ois muka niin tiukka ikäraja. Kyl yleensä sinne voi hakee vaikka aikuiset, mut ne menee sit aikuisten puolelle. En usko että koulua voi vaihtaa noin vaivattomasti vaan pääsykokeiden kautta, mutta kandee varmaan varmistaa asia kyseessä olevilta kouluilta. Vaikket pääsisi sisään keväällä niin kyllä ainakin meiän opistossa pystyy suorittamaan tutkintoja avoimen puolen opiskelijakin.
Hae vaikka sinne peruslinjalle ja jos et pääse niin jatkat avoimella? Näin ajattelin ite tehä ehkä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=221057