Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Paku837
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:LTD M-50 Yläsatula ONGELMA!!
Aika:11.01.2014 09:30
Jorza: Otti korvaan toi sun kaula vähän kupera....
 
Kaulaham ei saa olla missään nimessä kupera, vaan mielummin kovera, eli keskeltä ihan hitusen notkolla.. Siten esim, että painaa kielen, 1 nauhalta ja 15 nauhalta kiinni ja naputtelee jostain 9 nauhan nurkilta nauhaan niin hiuksen hieno rako löytyisi....
 
Ja satula, satulan korkeus siten, että painaa kielen kiinni 2 nauhalta, nauhaan jolloin 1 nauhan ja kielen väliin pitäisi jäädä jälleen hiuksen hieno rako.......

 
Anteeksi, Tarkoitin kovera!
1.kielen ja 15.kielen painattaessa kinni jää jokaiseen kieleen todella pieni rako 9 nauhan kohdilla.
 
Jouduin tekemään vielä pienen modin grafiitti satulaan ja kitaran puu osan väliin;
 
Paksuin E otti kiinni 1.nauhaan, niin laitoin todella pienen muovi lastun ja liimasin sen kiinni kitaran ja satulan väliin E:n kohdalle pikaliimalla kiinni ja nyt toimii ja tuntuu yhdeltä kappaleelta ei hutiloiden tehty.
 
Näissä kitaroissahan on toki se ongelma että nauhat ei voi kuin SUPERTUURILLA olla tasan samat.
 
Mutta juuri se mulla onkin pointti että saan itse tehdä ja aina vain parantaa kitaraa!
Tottakai se olisi helppo ostaa suoraan Gibsonin LP ta SG Custom,Mutta se olisi minulle tehty mutta ei itse tehty! Tosin köyhän puhettahan tämä nyt "vähän" on :)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=221123