Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Tsugu Way
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Tokai Loverock onko tää japania vai korea?
Aika:03.01.2014 16:18
Lainataanpa tätä ketjua, kun tuolla Tokai-huoneessa näköjään niin hiljaista ja samalla tunnistamisasialla olen kuin tämän ketjun aloittaja. kyseessä tosin on telecaster.
 
Eli löytyisiköhän iis täältä Tokai-tietäjiltä apua telecasterin tunnistamiseen? Kuvat löytyvät jäsenprofiilistani. Kitara tuli minulle taannoin vaihdossa ja on edellisen omistajan perusteella suurinpiirtein 90-luvun alkupuolelta. Serial-numberia ei löydy lavan takaa (eikä ilmeisesti muualtakaan). Kaulan kiinnitys-metallilevyssä on numero F9901080. Tokai registry-sivuston mukaan kaulan kiinnitysmetallilevyssä olvat numerosarjat eivät ole varsinaisia sarjanumeroita, vaan id-numeroita (?), jotka lähinnä kertovat vain sen, että minkä vuoden Fenderiä kopioidaan. Olenko ymmärtänyt oikein?

Toisaalla samoilla sivuilla kerrotaan, että nimenomaan sarjanumeroissa F-alkuinen tarkoittaa aina, että Made in Korea. Olenkohan ymmärtänyt tämänkin oikein? Itselleni tämä kitara tuli vaihdossa ja kuvittelin saavani Japanin Tokain. Ainakin annoin itselleni näin ymmärtää. Kirjallista dokumenttia ei minulla myyjän kertomuksesta ole - vain jonkumlainen mielikuva keskustelusta. Jostakin jäi vaan olo, että japanin kitara. Sen verran vähän kuitenkin valmistusmaasta puhuttiin, että reklamointiin ei kuitenkaan kannata lähteä, jos tämä osoittautuukin Korean kitaraksi

Mutta kitara on anyway erinomainen. Todella jämerä peli. Aivan erilaatuinen kuin nykyiset Korean Tokait. Siksi olinkin niin tyytyväinen kaupoista, enkä jaksanut kovin paljon välittää valmistusmaasta, koska hyvä kitara on hyvä kitara - valmistettiinpa ne missä hyvänsä.
 
Mutta telecaster mallina on osoittautunut minulle vähän turhaksi ja harkitsen juuri sen vaihtoa/myyntiä - ehkä.. Jos myyn, niin tietenkin jälleenmyyntiarvon määrittelyä helpottaa, jos saan paikannettua tämän iän, mallin ja valmistusmaan.

Tuli muuten just myös mieleen, että helpottaiskohan muuten myös tunnistamista myös se, että kielet eivät mene läpi rungon?
 
Mutta miltä näyttää - pystyttekö auttamaan näiden tietojen perusteella?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=221042