Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:pennpek
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Audiointerfacen valintaa
Aika:08.12.2013 10:27   (muokattu 08.12.2013 10:57)
Olen päivittämässä kotistudioni laitteistoa. Vanha Echo Audio Audiofire 4 ei enää riitä, kun pitäisi saada rumpusettiä sisään. Lisäksi laulumikin vaihduttua SE-Electronicsin Z5600II, toivoisin myös etuasteen olevan pro-tasoinen.
 
Olen miettinyt Motu 896mkII sekä Steinberg UR824. Nyt kuitenkin heräsi ilmoille myös ajatus siitä, että hankkisinkin erillisen etuasteen sekä interfacen, jossa olisi ns. "värittämättömiä" linjasisäänmenoja tätä varten. Näin etuasteen voi päivittää parempaan tulevaisuudessa vaihtamatta kuitenkaan itse audio interfacea. Erityisesti laulua varten haluaisin mahdollisimman laadukkaan etuasteen - kenties jopa putkimallisen.
 
Meneekö Motun tai Steinbergin input-output ketju aina etuasteen kautta? Tällöinhän esimerkiksi putkietuasteen käyttäminen hieman romuttuu jos audiointerface "värittää" signaalia matkalla. Eikö?
 
Miten isossa maailmassa nämä on toteutettu? Onko näissä pohdinnoissa mitään järkeä? :D
 
Mikä ikinä laite onkaan, USB2-liitäntä on välttämättömyys, koska läppärissä ei ole FW:tä - hybridi on myös plussaa, koska pöytäkoneessa on molemmat. (Paitsi jos jonkilainen raituri tulee kysymykseen? Miksaus tehdään kuitenkin eri paikassa kuin rumpuäänitykset, eikä läppärissä ole kovin paljoa puhtia, mutta pöytäkoneessa on)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=220622