Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Khassera
Alue:Laulaminen
Aihe:Bee Gees, Beach Boys etc. korkealta laulajat
Aika:01.12.2013 17:53   (muokattu 01.12.2013 17:54)
PekkaM: Mä en oikein enää hahmota mikä on falsettia ja mikä ei mutta ennen olisin varmasti kutsunut osaa tuosta falsetiksi. CVT ei ilmeisesti koko termiä tunne vaan se on "neutraalia huokoista" kaikki.
 
Yritän vaan jotenkin mielikuvan tasolla saada itselleni hahmotettua, että miten tuonne ylös päästään kun se perinteinen falsettikaan ei riitä millään vaan loppuu kiristävään kipuun kurkussa. Teen siis kai jotain väärin.

 
Mun käsittääkseni falsetista puhutaan kun äänihuulet eivät sulkeudu, vaan lepattavat avoimena. Eli ääni flippaa falsettiin jos äänihuulet eivät jaksa sulkeutua ilmavirtauksen paineen alla (treeniä, treeniä ja treeniä, ja koordinaatioiden opettelua).
 
Headvoicea tuo mun mielestä on, vaikka CVT ilmeisesti käskee unohtamaan rekisterit ja ajattelemaan ääntä yhtenä isona rekisterinä, mutta tyypille jolla ei ole hajuakaan CVT:n termeistä, on mahdoton sitten kartoittaa että mitä se loppupeleissä on.
 
Hieno tapa opetella tuottamaan headvoicea on tehdä sellasta fry-narinaa nuotilla. Sit pikkuhiljaa lisätä ilmapainetta että saat äänihuulet sulkeutumaan. Kun alotat fryllä voit olla varma että ääni jonka tuotat on headvoice. On sitten skillsseistä kiinni pysyykö se headvoicena vai flippaako falsettiin kun pistät lisää ilmaa..
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=220493