Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:PaddledAir
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Rumpupenkin valinta ja erilaiset vaivat/ongelmat
Aika:17.11.2013 12:27   (muokattu 17.11.2013 12:28)
- Rumpupenkki pitää olla erittäin tukeva, mutta rahasta se ei ole kiinni. Vain mielikuvituksesta. Eri asia, jos kotiin pitää ostaa sellainen, kallis taiteltava, caseen mahtuva penkki. Mutta mikä tahansa tukeva jakkara, kun lyhentää jalat, jne.
 
Tiedän, että tämä ominaisuus ei ole rahasta kiinni. Tarkoituksenani on hankkia korkeussäädettävä, tukeva ja häntäluun kipeytymisongelman poistava rumpupenkki. Kiinnostaisi siis tietää muun muassa, että miten penkin pehmeys/kovuus vaikuttaa tällaisissa tilanteissa (mikäli joltain muultakin kokemusta löytyy) ja miten istuinosan eri muodot vaikuttavat ergonomiaan ja mainitsemaani jalkatyöskentelyyn, mikäli ei istuta aivan penkin reunalla kuten itse tällä hetkellä teen. Satulatuoleistahan saa lukea aina positiivisia juttuja työelämästä, mutta ne ovat kuitenkin hieman eri mallisia kuin rummuttelutarkoitukseen valmistetut penkit. Entä mitkä ovat kokemuksenne selkänojallisista penkeistä? Itse en voisi enää nykyään kuvitella nojaavani hetkeäkään selkänojaan soittaessani.
 
Tauot kuuluu aina asiaan, jos haluaa kehittyä. Jatkuva paahtaminen ei toimi missään. Aivot tarvitsee lepoa myös jatkuvalta keskittymiseltä. Järkevästi määrätietoinen pitää olla.
 
Itse olen havainnut toimivaksi tuon tauotta kolme neljäkin tuntia treenaamisen. Nykyään valmistaudun pidempiin harjoittussessioihin melko hyvin olen huomannut, että soittovarmuus on kasvanut roimasti palautuminen alle vuorokaudessa seuraavaa treenikertaa varten onnistuu hyvin ilman mitään erillistä puuhastelua. Huonon ja hyvän soittopäivän ero on nykyään melko pieni.
 
- Myös selkäongelmasi johtuu juurikin siitä, että et pidä taukoja.
 
Selkävaivoja ei ole ollut liiemmin sen jälkeen, kun korjasin istuma-asentoni reunemmaksi penkkiä, kuten kirjoituksessani jo mainitsinkin. Myös tasapaino on huomattavasti parantunut, mutta toki nykyisen penkin voisi silti toivoa olevan tukevampikin.
 
- Elinikätutkimuksen käsitit väärin. Vain ne istumatyöläiset, jotka eivät pidä taukoja heittävät veivinsä ennen aikojaan, koska sisäelimet, verisuonisto,... rasittuu siitä jatkuvasta könöttämisestä.
 
Myönnettäköön, että luin vain jutun otsikon ja heitin tuo maininnan lähinnä läppänä loppuun.
 
EDIT: Ja unohtui tyystin mainita näissä viesteissä, että kertokaa ihmeessä myös omista penkeistänne ja vaivoistanne. Millainen ratkaisu on toiminut parhaiten omassa tilanteessanne?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=220246