Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:männeri
Alue:Laulaminen
Aihe:Laulunopetus Helsingissä / Rock&Hevi
Aika:15.11.2013 21:56   (muokattu 15.11.2013 21:57)
Moro.
Tuu mulle laulutunnille.
Tsekataan miten sulla on homma kuosissa.
Mä oon opiskellut pop/jazzilla laulajaksi, takana 500+ laulutuntia ja opettanut saman verran.
 
Osaaminen on aika laaja mutta ihan tommonen r'n'b-kiemurointi on kaukana.
Voidaan sit kattoo ekan tunnin jälkeen, et diggaatko menosta.
 
Laita vaikka yv:tä niin jatkellaan sitä kautta?
 
epietar1: Terve,
 
Osaisikos joku sanoa Helsingissä jonkun hyvän laulunopettajan, jolla olisi ymmärrystä korkealta ja kovaa / rock laulamisen päälle? Luulisin, että jotkut opettajat eivät varmaan missään tapauksessa edes suostu opettamaan esim. belttausta (eikös sillä pääse sinne Dickinsonin korkeuksiin?). Olen katsellut youtubesta sitä Rock the Stage NYC -tyyppiä ja joku sellanen voisi olla hyvä. Kävin tuossa muutaman kerran sellaisen nuoren korkeeäänisen klassisen opetuksen saaneen naisopettajan luona ja tuntu, että ei olla kuitenkaan täysin samalla aaltopituudella, vaikka olikin ihan rento.
 
Lähinnä olen kiinnostunut siitä, että miten opetella laulamaan korkeammalta siten, ettei vaan tuhoa omaa ääntään. Netistä opetusvideoita katsomalla ei oikein lopulta pääse jyvälle mitä itse tekee oikein ja mitä väärin. Välillä tuntuu että esim itse korkealta laulaminen ei tunnu pahalta, mutta jälkikäteen kotona huomaa ettei varmaan ihan oikein taas menny vaikka ääni ei varsinaisesti käheäksi meniskään. Varsinkin näin käy sillon, kun joutuu nostaa vähän volaa, että pääsee korkeemmalle. Eikös se nyt ole sitte sitä belttausta, en ole täysin varma mitä sillä tarkkaan ottaen tarkoitetaan? Voiko esim. beltata siten, että vola ei nouse?
 
Lähinnä haluaisin käydä tsekkaamassa jollain ammattilaisella, että teen kaikki lauluharjotukset oikein ja sen että laulanko tällä hetkellä täysin väärin ja tuhoan ääneni alle vuodessa. Olin ajatellut että voisin sitten käydä myöhemmin laulutunnilla n. kerran kuussa ja keskittyä lähinnä lauluharjoituksiin. Toki siinä aluksi voisi käydä vähän useammin ja käydä perusasiat läpi, että onko niissä paljon hiomista.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=220227