Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Khassera
Alue:Laulaminen
Aihe:Aloitteleva laulaja bändiin?
Aika:15.11.2013 13:31
No minäpä kerron oman kokemuksen asiaan liittyen:

Ihan keltanokkana laitoin wantediin että laulaja hakee bändiä. Pääsin parin projektin kans kokeileen siipiä ja jouduin tosi nopsaan toteamaan että vaatii vielä harjoitusta, enkä sitten kehdannut pyöriä porukassa pidempään kun en saa itestäni sitä ääntä irti mitä kuvittelin saavani. Vaikka pari vuotta olen treenannut erilaisia hevitekniikoita niin laulaminen, puhdas ja vireinen, ei oikein luonnistunu. Pääsimpähän silti kokeileen miltä tuntuu laulaa erilaista musaa bändin kans kuin mihin olin tottunu.

Eli kaikista nopein tapa hypätä bändihommiin mukaan on tehä wantedi, ja sitten vaan kokeilemaan miltä kuulostaa ja miten taittuu hommat.

Sitten jos skillsseistä jää kiinni niin on vaikka mitä mahiksia harjoitella ihan minibudjetillakin, kuten ite oon nyt rapean vuoden tehnyt. :) Ei ehkä suoraan sinne kalleimmalle CVT-Gurulle joka lypsää sut sitten pikkuhiljaa kuiviin niin motivaatiosta kuin rahastakin.

Mikkitekniikka karaokessa on vähän erilainen kuin kontrolloidussa tilassa bändin kans, mutta veikkaisin että jos kuulostat paskojen karaokevehkeiden läpi hyvältä, kuulostat ihan hyvältä vähän anteeksiantamattomammankin (haha mikä sana) setin kautta. :)

Muuta ku rohkeesti vaan kokeileen! :) Kyllä sieltä kokeneet bändijampat sit sanoo jos pitää vielä mennä "kotia kasvamaan." :D
Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=220217