Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:pappasfin
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kitaran klangi ja mallintavat vahvistimet
Aika:10.11.2013 15:16
blues guitar: Näin mäkin uskon. Ehkä sitä vaan etsi sitä vanhaa, tuttua ja turvallista soundia?
Nyt kun profiloin tuon oman vahvistimeni, niin olen kyllä ihan tyytyväinen lopputulokseen. Linkin laitoinkin jo tuonne Kemper säikeeseen. :D

 
Mä itseasiassa kuuntelin ja ei yhtään hassumpaa soundia.
Tuosta soundin etsimisestä sen verran, että se on monisäikeinen juttu tai vähintäänkin erikoinen kun etsii uutta soundia ja huomaa kuitenkin, että taustalla pyörii se tietynlainen perussoundi johon ikään kuin jotenkin kait jumittuu osaksi.
 
Soundeissa yksi sellainen kiva juttu on niiden etsimisessä että joskus heittää ne omat ajatukset täysin sivuun ja keskittyy vaikka suosikki kitaristiensa soundeihin ja lähtee tutkimaan niiden laitteita ja soundia.
 
Tästä on se hyöty, että ajattelee ikään kuin täysin "matkimisen" kuvion mukaan eli etsii sen soundin, jolloinka myös huomaa, että ahaa.. tuolla on noi mikit ym. vehkeet ja varsinkin jos omaa mallintavan kuten mulla tai esim. Kemperin niin siinä oikeasti vääntelee namiskoista tarkkaan sen suosikki kitaristinsa soundin eikä näin ajattele sitä "omaa soundia"
 
Tämä on vain eräs tapa lähestyä soundia ja sen muokkaamista mutta samalla antaa lisää tietoa miten soundi muodostuu jonkin tietyn kokonaisuuden osalta sellaiseksi kuin se on ja tälläinen ns. oppiminen edesauttaa taasen sitten täysin oman soundin muokkaamisessa jatkossa :D
 
Mulla viimeinen tälläinen kokeilu on ollut herran Steve Lukatherin soundien matkimisessa ja omasta mielestäni suht hyvin napsahti kohdilleen, tosin olisin ollut tyytyväinen jos olisin nähnyt ne namiskojen asennot mitä herralla on tieytissa jutuissa. Mutta kuitenkin hain kyseisen kitaristin vahvistin ja kaappimallinnokset ym. ja lähdin tekemään soundin sen mukaan ja suht hyvin napsahti kohdilleen.
 
Toivottavasti saitte jotain irti tästä mun kaameesta sepustuksesta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=220100