Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:RaskasMielinen
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Marshalin putkinuppi ja kuulokkeet, mitä vaatii väliin?
Aika:28.10.2013 19:26
Kochin keinokuormaa/loadboxia en voi muuta kuin suositella, etenkin II-versio on erittäin monipuolinen.
 
Speksejä löytyy netistä, joten en ala niitä tähän luettelemaan tyhjentävästi. Hinta on uutena aika suolainen joo, mutta laatu maksaa ja sitä paitsi m.netin torilta saa käytettynä joskus jollain parilla sadalla - tosin syytä kytätä aktiivisesti, sillä tuppaavan menemään nopeasti.
 
Niissä on kussakin kiinteä impedanssi, jolle ne on leimattu. Mulla on itse asissa noita kolme, yksi kullekin impedanssille: 4 ohm, 8, ohm ja 16 ohm.
 
Voi siis käyttää keinokuormana ja soitella järeää putkivahvistinta kunnon päätesäröllä makkarivolyymeilla. Toki iso osa isoa soundia on juuri äänenpaineessa ja sitä aistimustahan ei synny pikkuvolyymeilla.
 
Löytyy myös kuulokeliitäntä ja oma volumen säädin sille.
 
Itselleni se tärkein ominaisuus tätä nykyä on kuitenkin kaiutinsimuloitu (kaksi kaappi- ja kaksi mikitysvaihtoehtoa eli yhteensä neljä konfista) balansoitu xlr-linjaulostulo, millä olen lyönyt vahvistimeni kiinni mikseri(vahvistimeen) eli PA-kalustooni. Omasta mielestäni kivempi soitella kotonakin kun ääni tulee sekä oikealta että vasemmalta. Lisäksi mukava soitella kimpassa muiden kanssa ja muiden instrumenttien kanssa, mukaan lukien laulu, kun kaiken saa miksattua balansiin ja oman mikserini tapauksessa myös käytettyä kaikelle/kaikille yhteistä kaiku- tms. perusefektiä. Toki kuulokeliitäntä löytyy myös siitä mikeristäkin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=219879