Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:AKG K702 kuulokkeet ja vaihtoehdot
Aika:21.10.2013 16:32   (muokattu 21.10.2013 16:51)
Mikael: Näähän on toki jonkin verran makuasioita, mutta taannoin testaamani K701:t olivat mun makuun yläpäästään kovasti korostuneet. Aluksi ne tuntuivat ihanan avoimilta ja tarkoilta mut sitten pikkuhiljaa se yläpää rupes rasittamaan korvia ja hermoja. En sitten tiedä miten paljon eri asia ovat nuo K702:t. Testasin myös Shuren samaa hintaluokkaa edustavat SHR1440:t jotka olivat vähän paremmat mutta nekin vähän liian kirkkaat. Lopulta voiton vei vanha tuttu Sennheiser HD600 joka on edellen mun mielestä ton hintaluokan ykkösluuri. Pikaisesti vaihtelemalla kirkkaammat tuntuvat äkkiseltään paremmilta, mut pidemmässä juoksussa tummempi HD600 tuntuu ainakin mun korvaan luonnollisemmalta.
 
Jos mahdollista niin kuuntele eri vaihtoehtoja rauhassa ja anna omien korvien ratkaista.

 
Kiitoksia vinkistä. Noihin monitorikaiuttimiin verrattuna AKG:t ovat yläpäästään vähän kihisevämmät. Sennheiser HD600 luurit ovat vähän kalliimmat ainakin verkkokaupassa (jossa tuota haluamaani AKG:n mallia ei ollut edes tarjolla) ja toinen juttu , että HD600 johto ei kai ole vaihdettava (vai onko?), ainakin piuha näytti menevän molempiin kuulokkeisiin erikseen. Pitänee käydä kuuntelemassa nuo sennheiseritkin. Byerdynamiksejä kävin kuuntelemassa musafasulla, mutta en tullut oikein hullua hurskaammaksi kaupassa kun ei päässyt omilla kamoilla kuuntelemaan.
 
Byerdynamicseista kiinnosti eniten DT880 pro, DT250 ja DT990 joista viimeisessä ei johto ollut kylläkään vaihdettava.
 
E: Niin piti lisätä, että huomiosi oli hyvä ja sen vuoksi päätinkin lykätä kuulokkeiden hankintaa, että en säntää ensimmäisessä hurmostilassa niitä ostamaan vaan koitan ajatella rauhassa. Mulla on kuitenkin niin vähän kokemusta laatukuulokkeista, että varmaan mikä tahansa laadukkaampi kuuloke saisi sukat pyörimään jalassa:-). Oikeastaan kun innostuin noista AKG:istä niin kovasti, niin vähän kriittisemmät mielipiteet ovat oikein tervetulleita pudottamaan vähän jalkoja maanpinnalle.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=219794