Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Szanne
Alue:Laulaminen
Aihe:"Laulamisen" oppiminen nopeasti
Aika:21.10.2013 14:16
Tapaus on nyt tällainen. Parin viikon päästä on yhden harrastelijanäytelmän ensi-ilta, jossa siis esiinnyn. Näytelmään kuuluu myös lauluosuuksia. Olen alusta asti painottanut, että en osaa laulaa. Ongelma on todellakin se, että laulan aivan, mitä sattuu. Eli en todellakaan laula oikeassa sävelessä. Minulle nyt kuitenkin tässä tungettiin tässä nopealla aikataululla pari lyhyttä lauluosuutta.

Biisit tai oikeammin niiden osat ovat tunnetuista biiseistä, joita olen yrittänyt kuunnella ja laulaa mukana ja välillä nauhoitellut touhua. Ei vain toimi.. Minun on jo vaikea kuulla biisi oikeassa rytmityksessä ja sävelessä päässäni, mutta äänten tuottaminen oikein on se mahdottomin osa. En vain saa oikeita ääniä tuotetuiksi ja en pysty erittelmään laulustani, että missä menee väärin. Huomaan vain, että menee väärin. "Lauluni" kuulostaa myös paljon puheelta eikä laululta. Kuitenkin kun laulan omien äänityksien päälle, niin laulu menee hyvin säveleen oman lauluni kanssa muttei alkuperäisen.

Kumminkin joudun esittämään ja varmasti se menee päin sitä kuuluisaa mäntyä. Mietin kuitenkin, että olisiko täällä jollain poppakonsteja, millä saisin tuon äänen kuulostamaan paremmalta edes vähäisen tässä minimaalisen lyhyessä ajassa. En parannusta odota, mutta kaikki keinot pitää käyttää. : D
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=219793