Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mhs
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Akkarisoundi keikalla - Help wanted!
Aika:10.10.2013 16:06
Brik: Magneettimikkihän ei siis toimi nailonkielisellä kitaralla.
JA jos akustisen luonnollisesti soivan äänen haluaa pihalle niin tommonen sähkökitaramikkisaundi tuskin on paras vaihtoehto. Noi on tarkotettu lähinnä todella kiertoherkkiin olosuhteisiin.

 
Mun korvaani magneettimikki (vaikkapa John Renbournin keikalla) tuottaa kyllä luonnollisemman kuuloisen tai ainakin kuunneltavamman saundin kuin tyypilliset piezoviritykset. Esim. Renbournin folkbarokkityyliin tuo pieni metallisuus ja lisäselkeys sopii hyvin, ja kyllä sieltä sävyjäkin irtoaa. Ja jos tykkää vaikka lisätä kelttiläistä chorusta, magneettimikkisaundi on hyvä pohja :).
 
Itse en oo päässyt noita nykyaikaisia magneettimikkejä testaamaan --- tarjollahan on yksikelaisia ja kaksikelaisia jne. Eivät varmaankaan ole "yleispäteviä", mutta tiettyyn tarpeeseen OK. Ois kiva testata.
 
Mitenkäs nuo Schattenin tallanalusmikit, eikös noita muutama vuosi sitten kovastikin suositeltu?
 
Mulla on yhdessä kitarassa KK Trinity, josta saa OK livesaundin soolo- tai duokäyttöön, kunhan pääsee tekemään soundcheckin. Mutta kyllä se ihan oikea konkkamikki tuon pesee kaikin puolin, jos vaan tila antaa tähän mahdollisuudet ja äänimies suostuu...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=219408