Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:L.Ruoska
Alue:Bassot
Aihe:ESP Horizon bassot
Aika:29.09.2013 11:44
Luin jostain että ESP/Jackson/Kramer/Charvel japanilaiset kasarimallit ovat enemmän tai vähemmän samoilta tehtailta. ESP ainakin tehtaili kauloja näille. Laadussa oli vissiin pienesti randomia ja tietysti ne soittimet ovat nyt ~25 vuotta vanhoja joten jos kaula ei vaikka ollutkaan ihan priimaa silloin niin nyt se on ihan mutkalla. Mun nykyinen Horizon on kuitenkin niin miellyttävä etten epäröisi hetkeäkään ostaa toista ESP:tä ja ostan muutenkin mieluummin vanhan japsin kuin uuden korealaisen.
 
Mulla oli joskus LTD C-304 basso mikä oli silloista (2003) high-endiä LTD-linjalta. Oli se fancy aloittelijalle ja sain jenkeistä sen aivan äärimmäisen halvalla, mutta ei tullut ikävä myydessä. Virittimistä yksi kerkesi hajota ihan normaalikäytössä, basso painoi tonnin ja Bossin viritinpedaali ei tajunnut sen signaalia aina ihan kunnolla (feelua elektroniikassa ehkä?).
 
Eniten kiinnostaa kuitenkin noiden Horizon-bassojen kaula. Olen erittäin tykästynyt Ibanezin ja vanhojen Warwickien tikkukaulaan ja wengeen materiaalina. Onkohan noissa kauhean paljon leveämpi otelauta tai pölkympi profiili?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=219482