Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Rotuvaari
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Puhtia soittopuuhiin - uhka vai mahdollisuus?
Aika:26.08.2013 12:00
Confidentum: Hei, c'moon!! Ylös, ulos ja baanalle. Buukatkaa Leon kanssa duettokeikka puolen vuoden päähän ja ottakaa opetteluun 20 uutta biisiä. Lavalle ne leppäkeihäät on tarkoitettu laulamaan, net on objekteja eikä subjekteja. Musa ja sen tekeminen on se tärkein ja sulla tuntuis olevan sanottavaa ainakin parin pitkäsoiton verran, joten siinä sivussa vaan tekstejä väsäämään ja säveltä päälle. Tee ensin yksi yltiömelankolinen biisi ja sitten siirryt positiivisiin ralleihin. Duureilla tätä elämää eletään noin niinkö etupäässä :)
 
Tästä on kyllä ollut puhe kerran sun toisenkin. Itselläni on yhden pitkäsoiton ja EP:n verran sävellyksiä, monitahoisia progressiivisin rock-höystein ryyditettyjä pop-biisejä. Monet kerrat olen niitä harjoitellut, että osaisin unissanikin, ja monet kerrat olen luvannut itselleni ne äänittää. Se vaan, kun on Leon kanssa vedetty harrastepohjalta niin kauan, ja sitten alkaisin rock-tähdeksi. Ei Leo sellaista kestäisi, sillä kun on rauta-anemian ja reumatismin takia ollut hankalaa muutenkin. Psyyke kovilla. Ja kun olen tämän ainoita kontakteja ulkomaailmaan niin varmasti lakoaisi koko Leo jos lähtisin soolouralle.
 
Ja kyllä olen koittanut saada miestä mukaan. Aina pitäisi silti soittaa Hurriganesia ja Royalsia. En saa omille biiseilleni vastakaikua, kun ne ovat minun tekemiä, eivät kenenkään nimimiehen. Sellainen syö kyllä. Monet kerrat olen meinannut sanoa, että soita ite ränttätänttäsi ja jytäsi, meikä lähtee ison leivän äärelle murustelemaan, mutta en vaan yksinkertaisesti pysty. Tiedän ettei Leolla ole annettavaa minulle taiteellisessa mielessä. Tiedän, että minulla ei ole muuta kuin annettavaa Leolle. Minussa on paljon otettavaa.
 
Haluaisin sisimmässäni olla rokkari, mutta itsetuntoni ei ole samaa mieltä. Miksi minusta pitäisi ylipäätään tulla mitään? Miksi kenestäkään pitäisi tulla mitään? Eihän meitä edes ole olemassa kun katsotaan tarpeeksi kaukaa. Täysin merkityksetön eläinlaji joka on saanut itselleen huvia rakentamalla soittimia ja muita härpäkkeitä ympäristön kustannuksella. Haluanko antaa ihmisille mitään? Onko minulla edes annettavaa? Itselleni olen aina biisejäni tehnyt, en kenellekään muulle. Leo on ollut laahusankkurini, joka pitää kyllä koko ajan verkkaisessa liikkeessä, mutta jonka takia manner ei lähesty juuri ollenkaan. Siellä Leo istuu nytkin takatuhdolla ja pitelee ankkurinnarua tiukasti hyppysissään. Välillä tekisi mieli heivata mies yli laidan, nostaa purjeet ja unohtaa. Kohti uutta, kohti uutta mannerta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=218873