Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:MissSpeed
Alue:Laulaminen
Aihe:Laulamisen riemua ja tuskaa
Aika:16.08.2013 12:09   (muokattu 16.08.2013 12:11)
Nyt voisi minullakin olla aihetta kirjoittaa tänne. :D
 
Olen siis häpeällisen pitkän jahkailun jälkeen päättänyt ottaa selvää, millainen ääni minusta irtoaisi jos vaan osaisi. Olen nyt käynyt yhdellä tunnilla joten kovin pitkälle ei olla vielä päästy. Jännitti ihan hirveästi ja kädet hikosivat inhottavaa kylmää hikeä tunnille mennessä. Opettaja osoittautui kuitenkin oikein mukavaksi, vaikka minua ehkä hämmensikin se että opettajani onkin mies.
 
Joka tapauksessa alku oli hirveää ujostelua ja sellaista "en mie pysty, en mie pääse noin korkeelle" jne. Opettaja oli kuitenkin koko ajan hanakasti että "pääset pääset, yritä vaan, ei tartte ujostella" ja kyllä siinä lopulta vähän ehkä rentoutuikin. Sain jo ensimmäisen biisinkin opeteltavaksi.
 
Odotan ihan innolla sitä että mitä tästä tulee, opettaja ainakin oli kovasti sitä mieltä että minulla on pehmeä ja kivan värinen ääni. Maailmankirjat meni kyllä tuossa vaiheessa omassa päässä ihan sekaisin, ei minulla omasta mielestä ole minkään väristä ääntä ollutkaan. :D
 
Eilen koin ensimmäisen ahaa-elämyksen hengittämisestä. Kirosin mielessä että on se nyt kumma, kun niinkin itsestäänselvä asia kuin hengittäminen voi olla vaikeaa. Mietiskelin sitä hengittämistä sitten ihan kuivaharjoitteluna ja yhtäkkiä tuntui että edes joku asia loksahti paikoilleen. Olen nimittäin aina, jo ennen tunneille menoa miettinyt, että miten ihmeessä ne kyljet saa sillä tavalla leveiksi kuin pitäisi. Opettaja sitten neuvoi tekemään harjoituksen, jossa mennään seinää vasten nojaamaan ja hän sanoi, että ilma ei saa "mennä mahaan" vaan se pitää saada "ylös". En sitäkään aluksi tajunnut, mutta eilen mietiskeltyäni asiaa sain kyljet lopulta levenemään ja toivottavasti hoksasin tuon asian.
 
Voi voi kun ei jaksaisi seuraavaa tuntia odottaakaan, olen ihan intona kun vihdoin uskalsin lähteä metsästämään omaa ääntäni. :D Minun kärsivällisyydelläni se tosin tulee olemaan kivinen tie, mutta motivaatiota ainakin riittää. Olen jo tiukasti päättänyt että tätä harrastusta en jätä kesken.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=214010