Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Klezberg
Alue:Tanssimusiikki
Aihe:Mistä näitä rämpyttäjiä oikein tulee?
Aika:12.08.2013 11:09
Ensimmäisenä mulle tuli ristiriitainen olo tuosta kirjoituksesta. Kun kahden-kolmen soinnun rämpyttäminen ja täysin epämääräinen soittelu niputetaan noin yhteen.

Mutta mä olin nuorena varmaan juuri niitä jotka aiheutti tämmöisiä reaktioita. Jotkut on luonnostaan musikaalisia. Muiden täytyy oppia ajan ja tekemisen kautta. Alussa musiikki oli mulle vain melodiaa. Rytmin opin vasta viimeisenä, paljon myöhemmin. Jotkut hommat toimi silloinkin, näin jälkikäteen kuultuna, mutta kun yritti vaikka bluesia, niin tulos oli aika onnetonta.

Jos olisi ollut soittokavereita, joiden kanssa olisi oppinut saamaan soiton kaikki elementit kasaan. Tai jos olisi ollut tämän päivän värkit joilla saa yksinsoittajakin tasoonsa ja tarpeisiinsa sopivaa harjoitusmatskua. Levyjen kanssa soittelukin kun meni aina siihen että yritti soittaa jotain sooloa siihen mukaan. Kun se ei ollut ollenkaan se oleellisin juttu mikä olisi silloin pitänyt oppia.

Mä arvelisin että tänäkin päivänä voi käydä just noin, jos soittelee itsekseen, ei ota tunteja eikä ole oikein hahmoa mistä sen soitto lopulta pitäisi koostua.

Mutta kolmen soinnun rämpyttäminen on mun mielestä sillä oikealla tiellä. Siinä sitten rytmi kuntoon ja siitä sitten eteenpäin.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=218668