Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:McNulty
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Mitkä pedaalit voivat ottaa virtansa samasta paikasta??
Aika:09.08.2013 14:16
Halvempi tie löytyy aina, mutta onnellista lopputulosta se ei takaa.
 
Ainakin säristimet (poislukien fuzzit) sekä wahit ja viritysmittarit voivat ottaa ns. samoista lähdöistä virtansa, esim. jollain daisy-chain haaroitinjohdolla. Sen sijaan osa modulaatio ja etenkin viive-efekteistä vaatii melko paljon sähkövirtaa.
 
Kokeile... sillähän se parhaiten selviää. Erilaisia virtalähteitäkin on niin paljon, että yksiselitteistä vastausta kysymykseesi on vaikea antaa. Esim. joissain virtalähteissä on useampi 9VDC lähtö, mutta sen lisäksi myös 12VDC ja 12VAC lähdöt. Joistain löytyy 18VDC tai jopa 24VDC lähdöt, SAG-toimintoja jne. jne.
 
Itse olen kuitenkin Voodoo Lab Pedalpower 2+ rasiasta ottanut yhdestä 9VDC ulostulosta virran kolmelle pedaalille (viritin, wahi ja od). Hyvin on aina tarvittaessa toiminut.
 
Kannattaa myös miettiä, onko kaikki mainitsemasi 12 spedua tarpeen ja pakollisia? Voisiko jollain rasialla hoitaa kaksi asiaa yhdellä kertaa? Minulla ainakin suuntaus on ollut spedulaudan kutistaminen... ja jos sitä rotary speaker -efektiä johonkin yksittäiseen juttuun kerran vuodessa tarvitsee, niin onko sitä järkevä pitää 24/7 laudassa?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=218621