Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Dirtyh
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Hääbändi hakusessa 12.10. Hämeenlinnaan
Aika:29.07.2013 20:18   (muokattu 29.07.2013 20:20)
Antti1: Jos oot koskaan ollut oma perse tulilinjalla yrityselämässä, tai käynyt ko. alaan liittyviä kursseja, niin siellä on aina yksi perussääntö: koskaan ei saa pyytää alihintaa omasta työstään, ellei kyseessä ole joku selkeästi etukäteen ilmoitettu kerta-alennus pitkäaikaista yhteistyökuviota tavoitellessa. Tämä ei taida hääkuvioissa toteutua mitenkään päin. Niitä hintoja kun on melko mahdoton nostaa jälkeenpäin, ainakaan noissa samojen häävieraiden ympyröissä, jos sana alkaa kiertämään 800€ keikkahinnasta.

No voihan se olla toki noin. Mun lähtökohta on se että minä itse määrittelen mikä on se alihinta. Joku toinen voi toki ajatella että joku ulkopuolinen määrittelee mikä on se sun alihinta. Oikeasti mä en ymmärrä viihdebisneksestä mitään, oma leipä löytyy niin totaalisen erihenkisestä ympäristöstä. Jankkaan nyt silti vielä.

Jos sitä hintaa nostaa tuosta 800€:sta eikä halvempaa voi siis olla niin meinaatko että seuraavien kemujen järkkääjät ei sitten palkaa bändiä ollenkaan?

Oma yritys on toiminut vuodesta 1991. Koskaan ei ole keikkoja tappiolliseksi laskettu mutta monesti niin että niitä on mahdollisuus saada. Parempi sekin kuin se että niitä töitä ei ole. Tällä hetkellä tosin on sen verran kovat ajat että moni laskee tappiolliseksikin. Pörssiluokan firmoista lähtien. Meidän alalla kyllä mennään tuolle "pitkäaikaista yhteistyökuviota" otsakkeen alle aina aika ajoin.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=218375