Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Terry Pantheras
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Suomen rockskenen hierarkisuus
Aika:25.07.2013 23:12
Pop Corn: Höpö höpö. Ei ole yleisesti todettu asia. Asiahan on (yleensä) ihan päinvastoin. Pienet piirit tukahduttaa luovuutta ja erilaisuutta, isot piirit suhtautuu erilaisuuteen ja luoviin ihmisiin paljon sallivammin ja kannustavammin. Lisäksi kun porukkaa on enemmän, todennäköisyys sille että niitä samoinajattelevia, "erilaisia" ihmisiä löytyy sua kannustamaan, on paljon suurempi. Voit ihan miettiä miten tämä homma menee esim. Härmä-Helsinki-New York -akselilla.
 
Kyllä minun mielestäni askr on pitkälti oikeassa. Itsekin olen monasti miettinyt samaa. Mielestäni persoonallisimmat ja omaperäisimmät bändit ainakin Suomessa on tulleet lähinnä pienemmistä pitäjistä. Helsingissä tapaa nähdä ja kuulla lähinnä maailmanmeiningin perään hamuavaa musikanttia; on tietyt tyyliseikat enemmän hallussa ja tärkeitä, kun taas kylistä kumpuaa monasti hälläväliähulluus kun pitää keksiä jotain tekemistä tylsemmän arjen ja ankeamman kulttuuriympäristön vastapainoksi. Tosin asia saattaa olla nykyisin kääntymässä jopa toisin päin, olen ollut huomaavinani...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=218123