Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Khassera
Alue:Laulaminen
Aihe:Yleisiä Lauluteknisiä kyssäreitä
Aika:12.07.2013 17:51
Keskari811: Kiitos vinkeistä. Just tällä hetkellä oon ite todennäkösesti vähän "puristanu" liikaa ja kurkku tuntui ainakin eilen hivenen aralta joten pidin välipäivän ja tänään on vielä hieman punoitusta kurkussa joten taukoa kunnes paranee. Nyt alkaa jo tuntua tuskaiselta kun ei oo laulanu/reenannu kohta kahteen päivään, mutta kai se on kestettävä perkele. Normaalisti mulla tulee pelkästään reenattua noin reilu tunti päivässä pelkästään. eri skaalat jne. toistaiseksi joka päivä kolmen kuukauden ajan on jaksanut kiinnostaa. Välillä olen vetänyt vähemmänkin viikossa ja vaihdellut harjoituksia toki, jotta lihakset ei totu samaan puurtamiseen ja kehitys pysähdy.
 
Kerrotko, mitä ihmettä sä teet että saat kurkun helläksi/araksi/punottamaan? Jotain väärin, se on varmaa, mutta mitä? Vedätkö aivan äärirajoille jotain skaaloja vai? Harjoitteletko jotain erikoistekniikkaa (karjunta tms) liikaa?
 
Treenaan päivittäin, ja pidän ehkä yhden päivän viikosta lepoa vokalisoinnista, ja koskaan ei ole ollut kurkunpää tai ylähenkitiet hajallaan vaikka mimmosta mörinää oon treenannu.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=217718