Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Kaanma
Alue:Koskettimet
Aihe:Minkälainen kosketinsoitin kouluikäiselle aloittelijalle ?
Aika:10.07.2013 19:57
tarmo: Olettaisin tuosta aloittajan tekstistä, että sitä soittamista on jo opeteltu akustisella pianolla.... Pakko kuitenkin digata tästä mnetin holhousmentaliteetista.
 
Itse kysymykseen: itsekin puoltaisin alkuun monipuolisempaa digipianoa (Rolandin RD -sarja, Yamahat, Korgit, ym). Toki joku kevennetty työasemakin voisi toimia, esim. Korgilta, etenkin jos soitin tulee bändiharrastusta varten.
 
Suosittelisin kuitenkin kiertämään soitinliikkeitä, joissa on eri valmistajien edustus,äkkiseltään nuo em. merkit (ja aina voi lisätä joukkoon Claviat ja Kurzweilit) antavat kattavan kuvan markkinoilla olevista laitteista. Harvalla liikkeellä, jos millään, on kaikkien merkkien edustus.
 
Musta selkeä käyttöliittymä on nuorelle soittajalle kaiken a ja o. Joku sinänsä hyvinkin laadukas työasema, jollaisia saattaa löytää mnetin torilta käytettynä kohtuulliseen hintaan,voi olla turhan monimutkainen alkavassa syntikkaharrastuksessa.

 
SOittamista on kyllä juu opeteltu akustisella pianolla. Mutta tätä meidän 9vuotiasta ei oikein kiinnosta akustinen piano vaan haluaisi soittaa keyboardia tai syntikkaa. Meillä soittaa myös toinen lapsi, joka on "vasta" 6v (mutta ikäisekseen pitkälle edennyt jo ja varsin lahjakas) ja hän taas on nimenomaan kiinnostunut ns. klassisesta pianonsoitosta eikä häntä kiinnosta pätkääkään minkäänlainen sähkövehje. Mutta pitäisikö yrittää saada poika vielä soittamaan akustista pianoa? Jos hän menee sinne bändikouluun, tai millä lie nimellä se nyt onkaan, niin sielä kuitenkin soitetaan keyboardia, ei akustista pianoa. Mutta ehkä pitää vielä kysyä sieltä että mitä mieltä he ovat soittimesta, siis siitä, mikä se pitäisi kotona olla.
 
Niin ja sen Casion olen tosiaan piilottanut jo :D meidän 3vuotias kuopuskin soittelee akustisella pianolla (osaa soittaa "leijonaa mä metsästän", jossa käytetään tasan kahta kosketinta :D :D )
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=218117