Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:azlag
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Ei ymmärrä - miksi käyttää mahonkia vanerin sijaan?
Aika:17.06.2013 14:37
Kiitos fox, tämä selvensi osittain. Pystyn ymmärtämään muokattavuudet, saatavuudet, esteettiset puolet asiasta ja vaikka mitä. Ja toki sen paketin pitää pysyä kasassa, turha varmaan alkaa spagetista kaulaa kasailemaan :)
 
Syy, miksi umpipuisia, (vaikkapa) aktiivihumppari-mikeillä varustettuja jalopuu- yms. kitaroita niin mahdottomasti hypetetään on silti vieläkin itselleni vielä vähän hukassa. Tai hypetys ja hypetys, mutta lyödään suuri hintalappu päälle ja porukka suorastaan jonottaa ostamaan.
 
Kunhan ihmettelen, ei ole missään nimessä tarkoitus saada kenenkään kattilaa kiehahtamaan tai vastaavaa, mutta asian ajatteleminen alkaa aiheuttamaan jo päänsärkyä :/
 
rrroope: pyytäisin vielä vähän tarkennusta? Taajuusvasteen tilanteessa ymmärrän kyllä, mutta jos mikit kerran poimivat muutokset magneettikentässä, eihän siinä silloin ole asialla mitään vaikutusta? Oikeastaan juuri tämä on se suurin ongelma millä olen päätäni vaivannut kun en keksim, vaikuttaako se? Ja sitäpaitsi, ihanteellinen tilannehan se kait olisi että se kitara pysyisi sen suuremmin värähtelemättä paitsi kielten kohdalta. Ainakin näin olen järkeillyt kun olen oman kitaran rakentamista suunnitellut: kielien värähtely tapahtuu siinä tallan ja satulan välillä :) Akkari kait (irrallisena esimerkkinä) perustuu siihen että kielistä itsestään lähtee se ääni joka sitten voimistetaan kaikukopassa, umpipuisessa kait eri jos ei käytetä esim. piezoa?
 
Kiitoksia kaikille vastaajille jo tässä vaiheessa! :)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=217807