Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:treble
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:20-40wattista putkaria
Aika:14.06.2013 10:01   (muokattu 14.06.2013 10:04)
Taas tämmöinen iänikuinen vahvistimen etsintä ketju siis. Haen punkin ja rokin ja myös popahtavamman musan soittoon putkivahvistinta ja tämmöisiä olen miettinyt.
 
Laney Lionheart L20H 20W+joku pieni kaappi
H&K Statesman Dual EL84 20W
H&K Statesman Quad EL84 40W
Ibanez TSA30 30W
 
Ensisijaisesti siis combo mutta myös nuppi + 1*12 tai 2*12 kaappi käy. Soundimaailma jota haen olisi jotain hyvällä dist purkilla ryyditetyn bassmanin luokkaa. Ei siis mikään kopio siitä vaan jotain "samalta pallokentältä". Olisiko tässä tapauksessa Ibanez 6L6 päätteineen hyvä valinta? Vai kuinka paljon tuo vaikuttaa..?
 
Asia joka muilla ja nyt myös minulla tulee eteen on tuo 20Watin riittävyys. Mulla saattaa silloin tällöin tulla vastaan tilanne jossa pitää vetää mikittämätön keikka jollekkin n. 150 henkiselle yleisölle. Riittääkö silloin tuo esim. tuo pelkkä statesman dual combo? Mitään rautalanka puhdasta soundin ei tartte kuitenkaan tällöin olla ja rumpali on perus rokkikolistelija.
 
Semmonen homma mietitytti muuten tuossa Lionheartissa että siinä on päätteessä 4*EL84 ja vain 20W ? Kun taas esim. Samalla putkimäärällä oleva H&K Quad on 40W ja vain kahdella oleva Dual on taas 20W ? Joku muuntaja juttu vai mikä?
 
Muitakin vahvareita saa ehdottaa. Hintakatto käytetylle joku 600 €.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=217761