Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Pavezer
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Teräsnauhojen asennus, kokemuksia
Aika:15.05.2013 15:22
Ajattelin laittaa seuraavaan projektiin teräsnauhat. Nauhojen kuluminen ei ole ongelma sinänsä ja vaihtaminenkin suht leppoisaa, mutta kun kiinnostaa niin minkäs teet.
 
Eli, kuuntelen mielellään kokemuksia siitä mitä kannattaa huomioda asennunprosessissa verrattuna perinteisiin nauhoihin. Käsitykseni mukaan homma ei sinänsä eroa, matsku on vaan kovempaa ja vaatii työkaluilta hieman enemmän. Vai häh?
 
Onko nauhaprässi välttämätön? En omista ja tähän asti pärjännyt vasaran kanssa hyvin.
 
Nauhojen oikaisemiseen/tasoitukseen (otelaudan pituussuunnassa) olen käyttänyt hiomapaperia pitkään palkkiin kiinnitettynä, onko kokemuspohjaisia suosituksia (merkki/karkeus) siitä mikä hiomapaperi pelittää hyvin teräsnauhamateriaalin kanssa? Perinteisillä nauhoilla olen pärjännyt mainiosti Mirkan keltaisilla rullapapereilla, mutta epäilen suuresti, että ko paperilla teräksen kanssa dusailu ei ole kovinkaan iloista :)
 
Entä tangien muotoilu (reunalistallinen otelauta) sekä nauhojen katkaisu? Nikkeliseoksen kanssa olen pärjännyt hyvin erinäisillä pääty-/sivuleikkureilla, dremelkopio löytyy ja olisiko nyt sitten syytä käyttää sitä?
 
Kiitos ja kumarrus.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=217306