Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Piepe
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Kolme peltiä, joilla pärjäisit (hh, crash, ride)
Aika:15.05.2013 00:51   (muokattu 15.05.2013 21:22)
Köh, yritin hakea kaikenlaisilla hakusanoilla tällaista mutta enpä löytänyt.
Peltifiilistelyä! Perustuen mutuun tai kokemukseen. Eli mikä olisi tämän hetken unelmiesi (tai omistamasi) minimi-peltikattaus, joilla luulisit pärjääväsi joka tilanteessa - haikka, crash ja ride. Tai miksei vaikka 3 x crash jos siltä tuntuu.
Ainoana kriteerinä se, että pelti on / on ollut tuotannossa!
Ja jotain perustelun tynkää ettei ala valitus listaamisesta.
 
Omani:
 
15" Paiste Signature Traditionals Medium Light Hi-Hat
19" Paiste 2002 Crash
21" Paiste Twenty Masters Medium Ride
 
Näillä lähtis rokit ja popit, livenä ja studiossa. Vaan enpä omista tällä hetkellä mitään näistä. 2002 crasheistä minulla on ollut 17", 18", 20" ja 24", ja kakskymppinen on ollut soundiltaan ja fiilikseltään paras koskaan omistamani crash, hemmetin lämmin ja hienosti syttyvä, hiljemmasta iskusta aukeaa mukavasti "pitkään" jälkeenkin päin. Yllättävän tumma/pehmeä, niinkin paljon että ottaisin ainoaksi crashiksi kuitenkin 19-tuumaisen, jonka luulisi leikkaavan juuri sopivasti kitaran alta. Kasitoistanenkin on ihan kiva, varsinkin nauhalla, mutta siitä taas puuttuu se jokin viimeinen rykäys ja luonne.
 
Twenty Mastersilta minulla on tällä hetkellä 20-tuumainen medium ride, ja se on kenties monipuolisin ride jolla olen koskaan soittanut. Mehukas lätty, mielestäni pikkiriikkisen savuinen wash, yllättävän erottuva pingi ja crashääntyy upeasti. Soi hyvin yhteen 2002 crashien kanssa.
Olen pitänyt enemmän kuitenkin isompien ridejen fiiliksestä, ja pieni lisäys alapäähän ja vökkeen ei ole pahitteeksi, joten 21"!
 
15" Medium Light Hatsit valitsin ihan mutulla. Isompi, ohuempi haikka kiinnostaa. Näitä Tradskuja voi kuulla ainakin Jeff Campitellilla esim. Satrianin Crystal Planetilla, aika herkku! Toiminee hienosti livenäkin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=217302