Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:pappasfin
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kielet irtoavat tallasta
Aika:08.05.2013 18:02   (muokattu 08.05.2013 18:03)
Krice: Siihen voi tulla 2 taivutusta hieman eri kohtaan. Kielet ei erityisemmin pidä siitä, että niitä taivutellaan useammin kuin kerran. Varsinkin jos kielet tuntuu katkeilevan usein niin tuo voi olla syynä siihen.
 
Mä teen sen taivutuksen juurikin paikkaan johon se kielen lukitus osuu eli se taivutus ei jää siihen päälle josta kieli lähtee kaulaan päin eli taivutus juurikin siis kohtaan jossa talapalan lukitus on.
 
Mulla ei ole ikinä ollut ongelmia kielien katkeamisien takia.
 
Ja kyllä ymmärrän sen, että eihän se ole hyvä jos lukitsevien osien välissä kielessä on mutkaa mutta mulla ei siis ole se mutka väärässä vaan oikeassa kohdassa ja tämä on mahdollista kun ei jätä liikaa kieltä siihen mutkasta tallaan menevään kohtaan vaan juurikin sen oikean määrän eli mulla kun kielellä ekoja kertoja tökkäsin niin matka oli sellainen 1 cm ja sen pidempää taitoskohtaa en jätä, jolloinka se taitoskohta jäisi juurikin lukittuvan kohdan väärälle puolelle.
 
Hyvä kuitenkin, että asia tuli esille vaikka olitkin asiasta eri mieltä, ihan hyvä jo senkin takia, että tulee tarkemmin kerrottua miten taitos pitää tehdä jos sen kerran osa tekee, suurin osahan ei sitä visiin kuitenkaan tee vaan tökkää kieltä niin pitkälle että se stoppaa ja sitten lukitsee kielen.
 
Eli jos teette joku täällä tuon kuin minä tai aiotte tehdä niin se taitos on hyvä siis olla juuri siinä oikeassa kohtaa lukitusta (juurikin kuin Krice tuossa kertoi, ettei tule kahta taitosta, josta toinen jää lukituksen ulkopuolelle). Taitettaessa siis pitää tietää paljonko kieli uppoaa tallaan ettei tule liian pitkää.
 
Laitoin sulle Krice plussan, koska huomiosi oli hyvä vaikka oletkin tuota tapaa vastaan kriittinen ;)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=217170