Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:musamies
Alue:Livetoiminta
Aihe:Uunokaverihan minä mutta kysytään
Aika:02.05.2013 23:27
Tullut sensuuntainen tuntuma, että jos ei ammatikseen tee äänentoistoja jollain isohkoilla laitteilla, joita on tarkoitus laajentaa aina tarpeen mukaan, tavanomaisia bänditouhuja ja niissä tarvittavaa äänentoistoa pääsee helpoiten ja parhaalla lopputuloksella touhuamaan hyvillä aktiiviämyreillä.
 
Passiivikamojen erilisistä jakosuotimista tai kaiutinprosessoreista ei ole kauheasti iloa verrattuna aktiivikajarin tehtaalla säädettyyn jos ei ole kunnolla vihkiytynyt niiden säätelyyn.
 
Ehkä jossain asennuskäytössä passiiviämyrit on myös paikallaan koska vahvistimet voi sijoittaa helpommin huollettavaan paikkaan.
 
Niq: Mä oon ylipäänsä tykästynyt käyttämään noita vähän pienempiä tolpannokassa, subit hoitaa kuitenkin alataajuudet ja jotenkin noissa on vähän selkeämpi soundi verrattuna 12", saati sitten 15" kaappeihin. Eikä oo pienellä lavalla baarinnurkassa niin hirveästi artistien naamojen edessä. :)
 
Mieltymys on mennyt siihen suuntaan, että yhä pienikokoisemmat äänentoistolaitteet kiinnostaa enemmän kuin suurikokoiset.
 
Sensijaan esiintymistiloina pienet tilat voivat olla hankalempia kuin vaikka ulkotilat varsinkin jos siellä on tarkoitus soittaa jotain rankempaa rokkia.
 
Niin isoon tilaan ei ole tullut vielä mentyä esiintymään etteikö olisi näkemystä löytynyt kuinka äänentoisto järjestetään.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=216971