Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:WanhaWetäjä
Alue:Tanssimusiikki
Aihe:Lavatanssien "standardit" ?
Aika:02.05.2013 16:08
EP: Taitaa olla niin, että kun kysyjällä on tiedonhalua ja halua ottaa asioista selvää niin soitto ei ole "mitä sattuu" ja jo oman itsensä vuoksi kannattaa aina valmistautua ja tehdä keikka mahdollisimman hyvin.
Ei poista sitä tosiasiaa että tässä tapauksessa ja tietämättä bandin kokoonpanoa biisiesimerkkien laittaminen on hakuammuntaa.
 
Kaikki tanssiyleisö on yhtä arvokasta, eivätkä suinkaan ole korvattomia
"Hyvää tanssimusiikkia" -kommentit voivat tulla bandille joka soittelee todellakin lähes mitä sattuu, olen ollut ihan itse lauteilla tätä todistamassa, ja monta kertaa, tuorein viime viikolta, duoveto, kone ja kitara. Itseä hävettää ja samalla ihmetyttää MITEN tämä voi mennä läpi, näin vain on. Mitä muuta se on kuin sitä että tavallinen tallaaja ei ymmärrä soittamisen perusasioista saati hienouksista tuon taivaallista. Se on fakta, ei suinkaan kenenkään aliarvioimista. Kannattaa käydä keikoilla niin oppii kaikkea ihmeellistä ;-)
 
ammattitaitoinen suhtautuminen ja itsekritiikki mitä soitetaan ja miten on tärkeää.
Toki, aina se vaan ei ole mahdollista, meissä on sellaisiakin joille itsekritiikki on täysin tuntematon käsite, joillakin sitä on joskus jopa liikaa, itse kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään.
 
Soittajien hyvä fiilis niin lavalla kun tauoilla tärkeää ja itsekin viihtyy parhaiten.
Sanahelinää...mutta tottakai kivempi on soittaa bandissa jossa on hyvä fiilis eli ei ole esim kahta "taiteilijaa" tai solistia samassa bandissa, nämä kuviot kaatuu aika usein omaan mahdottomuuteensa.
Osa miehityksestä vaihtuu muutenkin aika tiuhaan tanssibandeissa, ei keikkoja tehdä fiiliksen takia, ei pelkällä fiiliksellä elä, vaan että saadaan leipää pöytään. Fiilis voi olla huono jo siitä syystä että ei ole tarpeeksi keikkaa, se on monelle tätä päivää.
 
Biisit voi olla vanhempia tai uudempia, tärkeintä on miten ne soitetaan.
Sinänsä hieno ja kannatettava ajatus, monasti on kuitenkin niin että tärkeintä ei ole MITEN vaan juurikin MITÄ soitetaan, kävisit keikoilla joskus ;-)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=217101