Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:JuSu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Uudet elementit kaappiin
Aika:27.04.2013 11:08
BoNey: Moro!

Olen suunnitellut elementtien vaihtamista nykyiseen kaappiini. Tällä hetkellä käytössä Avatarin suljettu 2*12 Celestionin Heritage G12-65:lla. Tykkään noista elementeistä reeniskäytössä tosi paljon, mutta keikoilla ja korvan tasolle nostettuna meinaa olla vähän sirkkeliä, mitä miksaajatkin monesti ovat valitelleet. Tuota korostaa vielä kitara, joka on Gretsch 6120 Filtertroneilla, mitkä on aika kirkkaat ja erottelevat. Pehmeämpi soundi saisi siis olla, ja enemmän "vintage".

Nuppina toimii Marshall 1959x eli 100 wattinen peli. Perus Greenbackit tästä syystä poissa laskuista. Voin tarvittaessa myös vaihtaa koko kaapin ja saa suositella sekä 4*12 että 2*12 vaihtoehtoja. Toisaalta tuo kaappi muuten vaikuttaa erittäin laadukkaalle, joten ehkä ensisijaisesti uudet elementit. Olisiko jengillä suosituksia?

Hmmm. Mä en tiennyt, että G12-65:llä ylipäätään saa sirkkeliä aikaiseksi, kun on mun kokemuksen mukaan varsin tumma- ja lämminsoundinen elementti... =)

Oiskohan takaa-avoin rakenne parempi? Koita irroittaa Avatarin takalevy ja paisko menemään, josko auttaisi?

JuSu
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=217010