Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mik
Alue:Laulaminen
Aihe:Apuja Tenkiikkaan Hengitys ja huiput
Aika:27.04.2013 08:36
Ongelma on tuttu myös minulle; pää tuli aikoinaan lauluhommia aloittaessa kipeäksi melkein joka treeneissä. Otin sittemmin muutamia laulutunteja, joissa keskityttiin koko vartalon käyttämiseen äänen muodostamiseksi ja sillä pääsin vaivasta eroon. Aiemmin siis puristin ääntä kaulasta ja kurkusta, jolla seurauksella veri lakkasi kiertämästä.
 
Musiikki jota laulan on itselleni monissa biiseissä ihan rekisterin yläpäässä ja joudun tekemään duunia hyvään suoritukseen. Keikkasettimme on tällä hetkellä noin 1,5t ilman taukoja ja huomaan toisinaan että voimat meinaa loppua setin loppupäässä, tällöin saattaa edelleenkin käydä niin että huomaan niskan alkavan jomottaa - tämä on hyvä merkki siitä itselleni että täytyy keskittyä taas enemmän tekniikkaan kuin fiilikseen. Fyysisellä kunnolla on varmaan myös vaikutusta asiaan, itsellä kun on tapana meuhkata lavalla niin että jalat kramppaa koko yön keikan jälkeen, niin saattaa olla että välillä on happi heikossa kesken keikan ihan vaan riehumisen johdosta.
 
En todellaakaan ole taitava tekniikkalaulaja, muutamalla laulutunnilla ei siihen päästä, mutta juuri tuohon ketjun aloituksen mukaiseen vaivaan jopa auttavalla tekniikkaan tutustumisella minä pääsin ongelmasta eroon.
 
En ollut aiemmin nähnyt tuota linkkiä, joka tässä keskustelussa ylempänä on - hyvin selostettu ja ainakin mun järkeen menee tuolla lailla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=215096