Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Gabe
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kuinka suuri laatuvaihtelu on mielestänne hyväksyttävää?
Aika:17.04.2013 19:59   (muokattu 17.04.2013 20:31)
pappasfin: nämä mitkä värähteli selvemmin niin vahvistettuna soundi oli sellainen nätti "aaltomaisen heijaava" ja taasen missä oli vähemmän värähtelevämpi niin soundi oli ns. tasainen eli ikään kuin ei niin elävä.
 
Ne mitkä värähteli selvemmin myös ääni kesti pidempään (sustaini).
 
Ne jotka värähteli tuolleen nätimmin ja antoi sellaisen "heijaavan elävän äänen" tuntuivat vaan olevan korviini kauniimman sointisia "lämpimämpiä äänen värejä"
 
Tuo on yksi kriteeri itellä kun noita testaa että miten ne tuntuu sylissä, mun mielestä sen kitaran pitää väräjää silleen nätisti ilman vahvistusta ja ns. "tuntua kropassa". Testaaminen ilman vahvistusta on kyllä tosi tärkeä pointti jos haluaa mieltää kitaran perus sointia.

 
Tässäpä sanoit hienosti sen mitä itsekin yritin. Tämä minun yksilöni värähtelee ja todellakin tuntuu kropassa ja tuo toinen ei. Myös sustainissa on selvä ero.
 
htm: Mulla kävi just samalla tavalla. Japanin fenkku 62 custom. Viimeistely moitteetonta, mutta piti laittaa takasin Saksaan, kun se vaan ei soinut. Ostin tilalle pajalta Am std:n ja ero on kuin yöllä ja päivällä.
 
Mielenkiintoista, oliko kyse 2013 vuoden mallista vai noista Tokain valmistamista?
 
e. Tämän kautta tuli mieleen että se vanha viisaus missä aloittelijaa kehotetaan ottamaan joku kauemmin soittanut mukaan kitarakaupoille. Tämä on hyvä neuvo jo pelkästään sen vuoksi että jokainen kitara on yksilö.. ja kuten yllä todettiin niin laatu voi vaihdella paljonkin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=216796