Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Minkälainen laite on overdrive?
Aika:31.03.2013 19:01
Gabe: Hallulle plussaa ennakkoluulottomasta otteesta asioihin. Tässä tulikin jo yllä hyvää infoa itse kysymykseesi. Itse haen overdrivesta juuri sellaista kohtuullisen mietoa säröä joka ei liiaksi väritä kitaran ja vahvistimen omaa soundia, tähän löysin autuuden Mad Professor SHOD:sta. Distortioniksi näyttää valikoituneen saman lafkan Mighty Red Distortion, hyvä Fuzz olisi vielä haussa...
 
Hyvän särön etsiminen on hauskaa puuhaa. :) Tuon kuvauksesi luettuani uskallan suositella ainakin testaamaan tuota Sweet Honeyta, se suhtautuu myös aika mukavasti erilaisiin vahvistimiin ja kitaroihin.

 
Juu kiitosta vaan. Kävin katselemassa nettisivuilla esittelyvideoita noista polkimista ja täytyy myöntää kautta tunnustaa että tuo Mad Professorin suloisen hunajainen yliohjain erottui edukseen. Itse asiassa pidin siitä videon perusteella:-). Tota noin.... tuo ehdottamasi pedaali näyttää toimivan juuri sen logiikan mukaan josta itse tykkään eli se näyttää olevan huomattavan dynaaminen laite.
 
Vertailin sitä parin muun pedaalin esittelyvideon kanssa ja juuri dynamiikkanäyttää olevan madprofessorin vahvuus. Esimerkiksi T-Rexin mölleriin verrattuna Mad Professoria voi ohjata soittotatsilla kun T-rexissä on namiska jokaista soundia varten. Ei sekään mitenkään huonolta sinällään vaikuttanut, mutta T-rexit ei taida nauttia muusikoiden netin hyväksyntää. Toisaalta tuo SHOD alkoi loistaa kuin keidas autiomaassa noiden videoiden perusteella:-D
 
Semmoinen homma vain kiinnitti huomiotani enkä oikein löytänyt sille selitystä, että MadProfessoreita oli samassakin kaupassa kahdella eri hinnalla (esim. SHOD oli sekä 245 sekä 179 euroa). Ei kuitenkaan käynyt ilmi mistä siinä oli kyse ihan samanlaisia laitteita molemmat. Onko siinä kyse jostakin verottomasta hinnasta tms.? ei välttämättä kuulu tämän topikin aiheeseen, mutta hämmensi vain kun yli viiden kympin hintaero. Aika kalliitahan nuo Mad Professorit on, mutta toisaalta niin on t-rexitkin.
 
PS: tämä minun teoreettinen pohdintani säröjen maailmasta taisi nyt lipsahtaa kamarunkkaukseksi:-). Tuli vaan semmoinen olo että MadProfessori SHOD on pakko saada:-)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=216454