Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:makke70
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Kitaran rakentaminen halpakitarasta
Aika:31.03.2013 01:19
JPHe: Itselläni on kokemusta kanssa muutamasta "korjausprojektista". Yleensä alkuperäisestä ei jää loppupeleissä kuin ajatus jäljelle. Olisiko järkevämpää ostaa vaikka laadukkaampia, mutta käytettyjä osia. Esimerkiksi hyvä kaula on jo suurin osa soitinta.... Itse olen sitä mieltä että pintakäsittely on vaikein osa projekteissa..
 
Itte oon samaa mieltä että kaula on suurin ja omasta mielestä vaativin osa projektia... itte oon tehny koko kitaran alusta loppuun omista puista ja eihän tussa kuin pari vuotta vierähtäny eikä vieläkään oo valmis vaikka se kiire loppu kun laite oli osapulleen soittokunnossa. Mutta voin sanoa että kaula ja nauhat on kriittisin osa (pitihän ne nauhat pari kertaa viilata ja vaihtaa ja otelautaa hioa reilusti ennen kuin oli edes jotenkin tyydyttävä tulos ). Ne pitää saaada haluttuun malliin ja kaula / kaularauta sopivasti käyrälle muuten ei tule mitään. bodyä voi sitten työstää vaikka kuin hienoksi jälkeenpäin... tuosta se lähtee. Eli summa summarum... jos haluat vähän helpommalla päästä, osta kaula jossa nauhat valmiina ja työstä runko itse sekä muut osat tai laadukkaa olonen skiitta josta tulee kaikki .... pintakäsitttelyyn en ota kantaa kun ei ole vielä siinä vaiheessa haha vain tilapäinen lakka suojana....
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=216348