Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:TomiTee
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Ostoslistaa ja budjettia rap-studioon.
Aika:25.03.2013 08:26
Jeps, tuli ostettua talo ja vanha kaverini kanssa omistettu studio menee puoliksi.

Minulle jää käteen Roden NT2-A mikki standilla ja popup filtterillä, muut päätin uusia.
Vanha laitteisto: behringer 2030a monitorit, simex köyhä subi, focusrite 6 usb äänikortti, Beyerdynamicsin DT770pro kuulokkeet. Akai oisko mp49 piano, ja soundcraftin mikseri.

Laitteistolla on tarkoitus äänittää räp musaa ja myös laulua (fiittaajien:D), tehdä biittejä (cubase 7),
Ja musavideoiden editointi. Niin että voin julkaista levyn.

Budjetti? Se mitä tarvitsen.

Kysymyksiå.
Etusiltaan ja muilta ominaisuuksiltaan hyvä interface? ( tarkoitus lisätä puoliakustinen kitara)
Tykkäsin focusrite 6 käytettävyydestä, soundiin ei vertailupohjaa.

PC vai Mac? Nykyinen x4 ydin win7 on pelittänyt hyvin.

Monitorit + subbari. Genelecit himottaa, onko huomattavasti behkuja paremmat? Myös karaoke ja kuuntelukäyttöön, miksaus pääpohjana.

Kosketinsoitin rumpupädeillä. Mpk49 riittäisi minulle, parempia vaihtoehtoja?

Mikki. Tarvitsenko parempaa mikkiä kuin nt2a vai onko interface enemmän pullonkaula?

Kuulokkeet. DT770pro saundi on hyvä, mutta pitäisikö äänittämiseen olla avoimet, en ainakaan kuule omaa ääntä luurit päässä. Vai skilssien puutetta?:)

Tilat. Paikka on valittavissa ja tilaa riittää, kuinka ison (korkean?) Huoneen tarvitsen? Aion akustoida huoneen, äänitystila keskellä huonetta? Nykyään villakomero :)

Tarvitsen parhaat mahdolliset värkit, kunhan ei ylitä mun tarpeita. En osaa sanoa millane räppäri oon ku reenattavaa on mut aika laiha ja ei ainakaan matala ääni:D Tarvitsenko kenties jotain lisää?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=216360