Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:velsa
Alue:Roots
Aihe:Blues ja skaalat
Aika:12.03.2013 03:02
Blues taitaa olla niitä ainoita musatyyleja missä luojan kiitos ei soitella skaaloja eikä toivottavast koskaan aletakkaan soittamaan!!!!!
Blues perustuu tunteeseen eikä mihinkään skaaloihin.... Tiedän lukemattomia blueskitaristeja joilla ei hajuakaan mistään skaaloista ja silti niiden bluesmusa toimii ku junan vessa!!!!
Skaalasoittajat on ihan oma lukunsa ja kaikki kunnia heille,mutta bluesissa niitä ei tarvita,bluesia pitää kuunnella ihan perkeleesti ja mielellään vielä digata kuulemastaan ja sisäistää asia..... Bluesin ns. skaala-asiat ovat niin suppeita että jos sitä musaa lähestyy siltä pohjalta se ei todennäköisesti anna juuri mitään...... Tärkeintä bluesissa mun mielestä ehdottomasti on tietynlaisen fraseerauksen sisäistäminen ja time!!!!
Monasti bluesia halveksutaan juuri tuon "pentatonisuuden" ( mä vihaan tota sanaa) vuoksi mutta mä on vahvasti sitä mieltä et sillon kyseinen tyyppi ei oo hiffannu mistä siinä on kysymys eikä hänen ehkä kannata uhrata sille asialle aikaa sen enempää!!!!
Kaikkienhan ei suinkaan tarvitse osata bluesia onhan se maailma pullollaan kaikkea muutakin musaa ,mutta kaikki omat suosikki soittajani ja varsinkin laulajat ovat sitä enempi tai vähempi!!!!!!
Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni asiasta, ei sen enempää eikä vähempää!!!!!
Ilman bluesia maailma olisi huomattavasti kylmempi paikka!!!!!!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=10&t=215541