Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Tinippa84
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Metaltronix M-1000 ja outo/huono saundi
Aika:25.02.2013 14:09   (muokattu 25.02.2013 14:28)
Prostator: Heh! Toi kuva on mun piirtämä, silloin 80 -luvun lopussa piirsin. Alkuperäinen on mulla täällä kotona ( kuulakärkikynätaidetta). Laitoin jakoon kun huomasin M-tronix sivuston netissä. Muutakin taidetta kotoa löytyy... Ja sivuston M-tronix kaupan (josta homma alkoi L.A:ssa) kuvakin on minun ottama + muita kuvia siellä.
 
Asiaan:
Vahvistimesi; kytke kitara efektiluupin paluuseen vaikka jonkun (särö)pedaalin kautta > jos oireilee samalla tavalla, on vika päätteessä. 2. Kytke Vahvistimen loop send toiseen vahvistimeen (esim effects return), ja master vol kiinni > jos ilmiö kuuluu toisesta vahvistimesta edelleen, on vika preampissa. Huom pidä koko ajan joku kaiutinkuorma kiinni vahvistimessa. Sen jälkeen vian sijainti puolittuu.
 
Äkkiseltään vika saattaisi olla pääteputkissa tai niden oheiskomponenteissa. Jos asut kouvolan suunnissa, voit tuoda sen tänne Triodipajallekin hoitoon. Tosiaan kokemusta noista kohta 25v. Aika rientää.

 
Jepulis, noi peruskonstit ja kikkailut on tehty vekottimen kanssa jo heti alkuun.
 
Konetta on läpikäyty, nyt aika tavalla jo ja näyttäis siltä, että vika tarkentuu tuohon "pull clean" toiminnon releeseen. Kone saatiin toimimaan kun rele ohitettiin hyppylangalla. Vielä pitää selvitellä, että oliko vika reeleessä vai jossain releeseen vaikuttavassa seikassa.
 
Ootkos entisiä Metaltronix pajan veikkosia vai? :D
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=215574