Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Klezberg
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Studiolaitteisto akustisten instrumenttien äänitykseen
Aika:19.02.2013 22:57   (muokattu 19.02.2013 23:00)
JTKanerva: Mutta kun sijoittaa vaikka sen parikin tonnia laitteisiin ja rakentaa hyvän studion muutaman akustisen instrumentin äänityksille, on laitteistoon sijoitettu raha kuitattu yhdellä äänityskerralla. Seuraavaa äänitystä tehtäessä minulla on jo pari tonnia tienattuna! Ja kauhea maine siinä vaiheessa lähes maailmankuulujen unkarilaisten äänitysguruna!
 
Mun tuntuma on se, että kun lähtee haitaria ja viulua äänittämään, niin ei se tietsikka, daw-softa ja interface ole ne oleelliset asiat. Äänitystila, mikrofonit ja niiden asettelut, semmoiset jutut.
 
Minä kun vaikka haitarin kanssa opettelen hakemaan että millä mikrofoneilla ja millaisella järjestelyllä milloinkin kuulostaa hyvältä, niin eihän siinä mitään. Välistä osuu nappiin, välistä surkeasti pieleen, mutta aikaa myöten paremmin. Mutta kauankos se oikea haitaristi viitsii tukea ja seurata äänityksen harjoittelua?
 
Kuulostaa kiehtovalta kyllä, unkarilainen haitari ja viulu. Siihen vielä kolmekielinen basso, cimbalom ja klarinetti... tai tarogato.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=215703