Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Martin vs Art & Lutherie aloittelijalle?
Aika:16.02.2013 13:10
pekurides: art&luthierit vaikuttais olevan aika hinta/laatusuhteisia kunhan hankkii oikeasta paikasta,
itse ostin pari vuotta sitten tollasen perus a&t kun oli tarjouksessa fasulla ja tykkäsin saundista enemmän kuin muista saman hintaluokan peleistä mitä äkkiseltään hyllystä löytyi.
 
Siinä oli vissiin ovh. jotain tuon 500€ hutikoilla ja oli tarjouksessa 300€.
 
kotona sitten googlettelin kyseisen mallin ja se 300€ näytti olevan thompalla ja muuallakin se oikean street-price eli aika hyvin fasu osaa hinnoitella että siellä tarjous tarkoittaa normihintaa lähinnä:=)
 
no, ei siin mitään hyvä peli ja eipä ole menne propellille... että voin aloittelijalle suositella jos vain saundista tykkää, siin on kuitenkin sellainen oma saundi.
-p-

 
Jep, fasu osaa hinnoitella kuten muutkin suomalaiset putiikit hinnat vähintään thomannin tasolle kitaroissa ja vahvistimissa etc. Yleensä eivät kai ota myyntiin sellaista tuotetta jos eivät voi hinnassa päästä samalle metriluvuille. Pienissä tavaroissa esimerkiksi kitran varaosissa hinta voi ollapahimoillaan moninkertainen. Hereillä pitää asiakaan hinta-asioissa olle ja myyjät yleensä reagoivat myös palautteeseen myymällä tuotteen listahintaa halvemmalla jos pystyvät tai ainakin tulevat vastaan niin paljon kun pystyvät. Eli sinällää ei pöllömpää politiikkaa.
 
Yleensä kuitenkin homma on aina mennyt niin, että tavarat hinnoitellaan myyjäkohtaisesti ja mitä kilpailua se semmoinen olisikaan, että kaikki tavarat maksaisi juuri saman verran joka paikassa. Asiakshan saa kuitenkin itse valita missä asioi. Jos joku maksaa liikaa niin se jää hyllyyn. Vaikka itse ei niin tiedostaisikaan hintoja, niin kyllä netin hintapoliisit pitävät sen verran ääntä asiasta, että pahimmat ylilyönnit ainakin yleisimmissä tuotteissa tulee vältettyä. Sitä paitsi thomann ei ole mikään varsinaisesti halpa liike, mutta se kokonsa takia määrittelee yleisen hintatason koko eu-alueella.
 
Itse kerranmaksoin kaksinkertaisen hinnan fasulle jostakin tavarasta mikä olisi tompalla maksanut vain puolet ja se kyllä vähän syletti kun asian huomasin, mutta lohduttautuin sillä että sain palvelua ostoksen vastineeksi.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=215623