Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:painofdespair
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Kitaran äänittäminen linjassa/stereona
Aika:31.01.2013 12:07
darkus: Jos sulla on otto A ja teet siitä otto B:n siirtämällä sitä softassa niin saat vaihevirheistä paskaa. Nopeempaa vaan soittaa kaksi kertaa sama juttu narulle.
 
Mä olen kerran tai kaks quad-träkänny kitarat (2 komppikitaraa per puoli) ja mun mielestä ihan turhaa touhua. Itse kun editoin suurimman osan kaikista raidoista gridiin niin tuplattujen kitaroiden tuplaaminen tietää tuplasti lisää työtä.
 
Jos et saa kahella komppikitaralla isoa kitaravallia niin sun basso ja rumpumiksaus todennäköisesti kusee jostain ja pahasti, ja komppikitarat ei sillon ole sun ainoa ongelma.
 

 
Näinhän se on. Surullista on se että paskaa joutuu fiksaamaan melkein joka kerta.
Oon useammin kuin kerran soittanut komppikitarat ite salaa uusiksi.....hys

 
Niin kyllä vain. Itse olen ennen pitänyt tästä kaksi kertaa soittamisesta, jolloin jos soittaa tarkasti yhteen alkuperäisen, niin kuulostaa enemmän stereolta.
Jos ei kitaristilla riitä taitoa soittaa omia osuuksiaan äänityksissä, niin vittuako hänellä tekee. Pitää ne biisit osata muuallakin kuin äänittämässä. Karu totuus sekin vain on. Myös biisien helpottaminen auttaa asiaan.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=215277